Megvehetjük Michael Schumacher egyik ikonikus F1-es Ferrariját: a 215-ös számú F12001B a 2002-es szezon elején aratott futamgyőzelmet és szerzett pole-pozíciót, augusztus 16-ától pedig a kaliforniai Monterey városában „vesz részt” a Sotheby aukcióján. A hétszeres világbajnok másik legendás F1-es Ferrarija, az F2003-GA tavaly 14,9 millió dollárért, vagyis valamivel több, mint ötmilliárd forintért kelt el.
Reagált dr. Helmut Marko a Sergio Perez esetleges fizetéscsökkentésével kapcsolatos sajtóértesülésekre. „Nem tudom, ez már megint honnan jött. Teljes mértékben légből kapott az egész. A szerződéseket pontosan szabályozzuk, nem lesz fizetéscsökkentés” – cáfolta a hírt a Red Bull tanácsadója.
Nem félti az F1-es ülését Guanyu Zhou. A Sauber kínai pilótája a jövő évi kontraktusáról tárgyal, de nem érzi úgy, hogy akár Theo Pourchaire, akár más miatt aggódnia kellene: mint mondta, most egész jól teljesít (Valtteri Bottashoz képest jobban, mint tavaly), így szerinte csak rajta múlik a jövője. Elárulta, hogy a menedzsmentje egyeztet az istállóval a folytatásról, ő szívesen maradna, és úgy gondolja, hogy a teljesítménye segít is neki ebben, de most már szeretne egy évnél hosszabb szerződést aláírni.
„Könnyűnek láttatja az F1-et” – mondta Oscar Piastriról Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke. Mint mondta, a leginkább az a lenyűgöző az ausztrál újoncban, hogy már első évében azonnal könnyedén teszi a dolgát, és rögtön ott tud lenni Lando Norris nyakán, akit a szakmában a felső polcokon tartanak nyilván. A csapatnál látják a folyamatos fejlődést, a pilóta teljesítménye is megugrott az autó javulásával, és Mark Webber, Piastri ügynöke is arra hívta fel a figyelmet, hogy 15 hónapig nem versenyzett az ausztrál az F1-es debütálása előtt, mégis azonnal felvette a ritmust – egyelőre nagyon elégedettek vele Wokingban.
Maradva a McLarennél: Formula+ rovatunkban írt cikkünkben azt összegeztük, hogy a csapat hogyan került a mezőny végéről a dobogóra. Ehhez két fejlesztési lépcsőre volt szükség, egyre Bakuban, egyre pedig Spielbergben/Silverstone-ban, ezekről itt írtunk!
Szintén a McLarenhez kapcsolódik, hogy hamarosan kiköltözik a Toyota szélcsatornájából és elfoglalja saját új létesítményét, de a japán gyártó közölte, hogy a továbbiakban is szívesen nyújt segítséget a wokingiaknak. A McLaren 2010, a Toyota F1-ből való kivonulása óta használta a kölni szélcsatornát, Andrea Stella pedig azt mondta, hogy a sajátjukba az idei autó már nem kerül be, ott csak a 2024-essel fognak foglalkozni.
Nem várt mellékhatások: Mike Krack csapatfőnök beszélt arról, hogy miért csúszott hátra az utóbbi időszakban az Aston Martin. A szezont folyamatos dobogós eredményekkel kezdte az istálló Fernando Alonso révén, a nyári időszakban viszont folyamatosan estek vissza az erősorrendben, az utóbbi futamokon már talán csak ötödikek voltak a Red Bull, a Mercedes, a McLaren és a Ferrari mögött. Krack szerint emögött részben a fejlesztéseik állnak, amelyekkel kicsit mellémentek. „Változtattunk valamin a szezon korábbi szakaszában, és nem számítottunk annak mellékhatásaira. Csak néhány futam után, eltérő típusú pályákon eszméltünk rá, hogyan befolyásolja az autót” – mondta.
Hatalmas, szakadéknyi lemaradásban van a riválisaihoz képest a Williams – erről James Vowles, a grove-iak idén munkába álló csapatfőnöke beszélt. Vowles nem a pályán mutatott teljesítményre gondolt ezzel, hanem a háttérre: mint mondta, öt év, mire csak a szükséges infrastrukturális beruházások terén felzárkóznak, de az egész szemléletet, kultúrát, viselkedést meg kell változtatni a csapatnál, ez pedig rengeteg idő, ezért beszél ilyen hosszú távlatokról. Szavai ezen a linken olvashatók!
Érdekes történetet mesélt el Michael Italiano, Yuki Tsunoda edzője: mint mondta, a szezonnyitó Bahreini Nagydíj pénteki napján kis híján kidobta a japán F1-es pilóta jobb szemét egy golflabdával. Azt hitte, hogy ezzel el is vesztette a munkáját, de tíz napnyi fájdalom és némi szemcsepp után Tsunoda meggyógyult, és mivel már Bahreinben sem szerepelt rosszul, így végül nem rúgták ki az edzőt.
„A nőknek a férfiak ellen kell versenyezniük” – véli Danica Patrick. Az IndyCar egyetlen női futamgyőztese nem feltétlenül rajong a csak hölgypilóták számára kiírt bajnokságokért: szerinte a legjobbakkal kell megmérkőzni ahhoz, hogy a nők megkapják az igazi elismerést, és ténylegesen is bizonyítsanak. A véleménye itt olvasható!