Egy angol elemzés megállapította, hogy az e-rollereket érintő, 20 sürgősségi osztály által két hónap alatt rögzített sérüléseknek mindössze 9 százaléka szerepelt a hivatalos adatokban. A legsúlyosabb sérüléseknek pedig alig több mint negyedét jegyezték fel a közúti baleseti adatokban.
A tanulmányt megrendelő parlamenti közlekedésbiztonsági tanácsadó testület (Pacts) arra figyelmeztet, hogy a kórházi adatok már most „aggasztó tendenciákat mutatnak a fejet, az arcot és a gerincet ért sérülések terén” az e-rolleres balesetekből származó sérülések tekintetében.
A Jövő Mobilitása Szövetség két évvel ezelőtt még 30-40 ezer rollerrel számolt a magyarországi utakon (és járdákon), jelenleg ez a szám már inkább 100 ezer körül lehet. Ebből mintegy 25 ezer a bérelhető roller, a többi magántulajdonban van. Viszont, mivel erre a járműre nem szükséges kötelező biztosítás, sem semmilyen más biztosítást kötni, ezért a világon semmi nem motiválja a járművek gazdáit arra, hogy bejelentsék valamilyen hatóságnak, ha bármilyen balesetet is okoztak, vagy elszenvedtek.
A megoldás egyelőre az öngondoskodás, hiszen saját magunknak mi vagyunk a legfontosabbak. Így például nagyon fontos, hogy az elektromos rollerekkel mindig körültekintően és az útviszonyoknak megfelelő sebességgel közlekedjünk. Ugyanígy fontos, hogy mindig viseljünk megfelelő védőfelszerelést.
A bukósisak alapvető, de a térd és könyökvédő, valamint a védőkesztyű sem ördögtől való dolog.
A zárt, a bokát is védő cipő is jól jöhet, ha nem szeretnénk maradandó sérüléseket szerezni egy-egy esésből. Azt pedig talán már hangsúlyozni sem feltétlenül kell, hogy ittasan ne nagyon próbálkozzunk elindítani ezeket a járműveket.