Kiszállt a Formula-E-ből, kizárólag az F1-re fókuszál a Hugo Boss

Kiszállt a Formula-E-ből, kizárólag az F1-re fókuszál a Hugo Boss

A Formula.hu exkluzívan, elsőként számolhatott be róla, hogy értesüléseink szerint a Hugo Boss lehet az új névadója a Red Bull második számú F1-es alakulatának, az AlphaTaurinak. Most az is kiderült a Motorsport-Magazine.com portál jóvoltából, hogy a divatcég nem hosszabbította meg a szezon végén lejáró partneri szerződését az elektromos formulaautós világbajnoksággal, a Formula-E-vel, amellyel 2017 óta, azaz hat éve működött együtt támogatóként. Ezen kívül a Porsche autóin is feltűnt a logójuk. Daniel Grieder, a Hugo Boss elnök-vezérigazgatója a lapnak azt is elárulta, hogy mostantól az F1 az egyetlen fő fókusz: „A Hugo Boss átszervezi a jelenlegi sportbeli kötelezettségeit, és mostantól teljes mértékben a Formula-1-re fog koncentrálni” – fogalmazott.

A Hugo Boss jelenleg az Aston Martin partnereként van jelen a száguldó cirkuszban, az AlphaTauri névadó szponzori lehetőségével kapcsolatos híreszteléseket azonban a cég nem kívánta kommentálni.

fe-hugo-boss-porsche

fotó:DPPI

Lábra állhatott a spái tragikus balesetben könyök- és csigolyatörést szenvedő versenyző

Július legelején szenvedett halálos balesetet a Formula Regional esős spái futamán Dilano van ’t Hoff. A fiatal holland autóját eltalálta Adam Fitzgerald, aki szintén súlyos sérüléseket szenvedett: eltört négy csigolyája, a szegycsontja és az egyik könyöke az ütközés következtében. A 19 éves pilótát hetekig kórházban tartották, a könyökét meg is műtötték. Most, nyolc héttel az incidense után az Instagram-oldalán posztolt arról, hogy újra elkezdhette az edzéseket.

„Meglepő, hogy alig két hónappal később szabadon tudok mozogni. Lenyűgöző, mennyire gyorsan gyógyul a test, az első két hétben az oldalamra sem tudtam fordulni, amikor az ágyban feküdtem, most pedig már járok” – írta Fitzgerald.

Érdekesség, hogy nem a belgiumi volt az első balesete idén a pilótának: előtte Imolában a hurkakerékvető okozott neki csigolyatörést, amelyből azonban gyorsan vissza tudott térni.

Megérkezett a Ferrari-film első kedvcsináló előzetese Adam Driverrel – videó

Már hosszú ideje cikkeztek arról, hogy film készül a Ferrari alapítója, Enzo Ferrari életéről. Most megérkezett hozzá az első kedvcsináló előzetes is. A címszereplő legendás csapatalapítót a többek között a legújabb Star Wars-trilógia Kylo Renjeként ismert Adam Driver játssza majd, de feltűnik a filmben még mások mellett Penelope Cruz és Shailene Woodley is. A rendező pedig az a Michael Mann, aki a 2019-es Ford vs. Ferrari (magyarul: Az aszfalt királyai) című filmnél produceri feladatokat látott el. A mozikban az év végén, december 28-án mutatják be a filmet.

 

A mozikban egyébként jelenleg is fut egy másik autóversenyzős film, a szintén megtörtént eseményeken alapuló Gran Turismo.

Mit művel Massa és mi várható ebben az ügyben?

Felipe Massa és ügyvédi csapata megírta a kártérítést követelő hivatalos levelet az FIA és az F1 vezetősége felé, ami némileg ironikus, hiszen utóbbi így annak a Stefano Domenicalinak szól, aki a 2008-as szezonban éppen Massa főnöke volt a Ferrarinál. A brazil szerint ő ezt az egész ügyet nem a pénzért csinálja, hanem az igazságért, és dobott egy adag sarat Alonsóra is, aki szerinte tudott mindenről.

Mit csinál Massa, miért csinálja és mit remélhet tőle, milyen következményekkel járhat a 2023-as év egyik legfurcsább F1-es sztorija?

A Formula.hu Pitwall című műsorában beszéltünk erről:

„Én vagyok az, aki mindig büntetést kap” – Tsunoda

Két utólagos időbüntetést is kiosztottak a Formula-1-es Holland Nagydíjat követően, közülük az egyiket Yuki Tsunoda kapta a George Russell-lel történt incidens miatt. A stewardok indoklásukban úgy fogalmaztak, hogy bár a Mercedes volt előrébb a féktávon, a japán később fékezett, azonban mindezt a piszkosabb belső íven tette, ezért alulkormányzottá vált az autója és belecsúszott Russellbe, így túlnyomórészt ő tehető felelőssé a kontaktért. Az emiatt kiosztott öt másodperccel együtt 15. helyen célba érő Tsunoda nem értett egyet a szankcióval: „Szerintem ilyen a versenyzés. Nem éreztem úgy, hogy agresszív lett volna. Nem hiszem, hogy végül is összeértünk volna. De én vagyok az, aki mindig büntetést kap” – idézi a versenyzőt a MotorsportWeek.com portál.

Az AlphaTauri pilótája nem véletlenül volt frusztrált a büntetések kapcsán, hiszen már szombaton is szankcionálták Zandvoortban: akkor Lewis Hamilton időmérős feltartásáért varrtak a nyakába egy három rajthelyes hátrasorolást.

f1-tsunoda-russell-holland

fotó: DPPI

A káoszban is csupán három századon múlt az idei bokszutcai F1-es csúcs – videó

A változó körülmények miatt többször is nagyon gyorsan kellett kerékcserével reagálniuk a Formula-1-es csapatoknak a Holland Nagydíjon, ennek ellenére a leggyorsabb bokszkiállás csupán három századdal maradt el az idei legjobbtól. A Red Bull ugyanis 2,01 másodperc alatt rakta fel Max Verstappen autójára az intermediate abroncsokat: ezzel az energiaitalosok már hetedik alkalommal bizonyultak a legjobbnak ezen a téren 2023-ban – igaz, általában Sergio Perez autóján szoktak kiemelkedően gyorsan végezni a szerelők. A Red Bull mögött az utóbbi versenyeken itt is feljavuló McLaren hozta el a két képzeletbeli dobogós helyezést 2,27 másodperces szervizelésekkel. Mutatjuk videón is Verstappen 2,01 szekundumos kerékcseréjét:

Megdőlt az F1 előzési rekordja Zandvoortban

Bár nem minősül hivatalos Formula-1-es statisztikának, a hétvégi Holland Nagydíjon regisztrálták a legtöbb előzést valaha egy futamon. Összesen 186 sikeres manővert mutattak be a versenyzők: mindez természetesen főként a körülményeknek, a kétszer is megérkező esőnek és az eltérő ütemű intermediate és slick gumikra váltásnak volt betudható. Ebbe az értékbe az első körös előzések, valamint a bokszban történő helycserék és a lekörözések bele sem számítódnak. Látványos egyébként az ugrás Zandvoortban, hiszen egy éve mindössze 23 manővert láthatott a holland közönség a pályán.

A korábbi F1-es csúcsot a 2016-os Kínai Nagydíj tartotta, amelyen összesen 170 előzést mutattak be a pilóták: ott ez annak volt részben köszönhető, hogy több nagyágyú sem a mezőny elejéről indult.

f1-zandvoort-elozes

fotó: DPPI

Stroll helyett tesztpilótáját ülteti autójába az F1-es Olasz Nagydíj edzésén az Aston

Felipe Drugovich fogja vezetni az egyik Aston Martint a hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj első szabadedzésén. A brazil teszt- és tartalékversenyző Lance Stroll autójába ülhet majd be a 60 perces gyakorlás során. A szabályok szerint minden csapatnak legalább két pénteki szabadedzésen egy újoncot kell az autójába ültetnie a szezonban, ezzel a mostanival az Aston letudja ebből az első alkalmat.

Drugovich tavaly épp Monzában biztosította be Formula-2-es bajnoki címét, azaz jó emlékek kötik a helyszínhez. Nem ez lesz az első szereplése F1-es nagydíjhétvégén, mivel a tavalyi évadzáró Abu Dhabi Nagydíjon már vezethetett, az AMR23-ast pedig ugyancsak ismeri, hiszen a bahreini előszezoni teszten ő helyettesítette a kerékpárbalesete során megsérült Strollt. „Nagyszerűnek érződött a teszten az autó, és érdekes lesz érezni, hogyan fejlődött azóta” – fogalmazott ennek kapcsán Drugovich.

f1-drugovich-aston

Horner kiabált Verstappen mérnökével a Holland Nagydíjon

Nehéz volt jó döntést hozni a Holland Nagydíj során stratégiai szempontból, amikor leszakadt az eső, és egyik pillanatról a másikra ázott el a pálya. A Red Bullnál is volt némi izgalom, mert amikor Gianpiero Lambiase versenymérnök a bokszba hívta átmeneti esőgumikért Max Verstappent, a holland azzal válaszolt, hogy még várjanak, szerinte egyelőre száraz a pálya.

Christian Horner csapatfőnök azonban nem hagyta annyiban: „Gondolkodtunk azon, hogy mi legyen, mi lesz az időjárással, de végül inkább rákiabáltam GP-re, hogy de igenis hozza már be” – mondta a csapatfőnök arról, hogy végül ő döntött úgy, hogy a világbajnoknak mindenképpen be kell jönnie kereket cserélni.

Horner arról is beszélt, hogy miért részesítették előnyben inkább Verstappent, ez a nyilatkozat ezen a linken olvasható!

SI202308270907_resize

Kibővítik a zandvoorti bokszutcát

Több kritika is érte a zandvoorti bokszutcát amiatt, mert túl szűk és túl rövid, ami biztonsági aggályokat is felvetett a hétvége folyamán, például az eső miatt egymás után érkező autók kerékcseréi miatt.

A futam versenyigazgatója, Jan Lammers az Autosportnak most megerősítette: 2024-re fejlesztenek az infrastruktúrán, hat garázsnyival meghosszabbítják a bokszutcát az egyes kanyar felé. Hogy ezek elférjenek, módosítani kell a célegyenes alatt húzódó alagutat is, amin szintén dolgozni fognak, és az egész bokszutcát úgy fogják átszabni, hogy több legyen a hely, mert most például részben ezért nem jött forgatni a Brad Pitt főszereplésével készülő F1-es film stábja: egyszerűen nem fért volna el.

Lammers szerint a következő években fokozatosan fejlesztenek majd a zandvoorti infrastruktúrán, hogy minden követelménynek megfeleljen.

GP2313_140359SMG_5105_resize

Russell megszabadulna az esőgumitól

Az F1-es mezőny talán legnagyobb politikusa, George Russell a nyári szünet előtti belga hétvégén szót emelt a kék oldalfalú extrém esőgumik létezése ellen: mivel a felvert víz okozta látási problémák miatt lehetetlen biztonságosan körözni olyan viszonyok közepette, ami indokolttá tenné ezeknek az abroncsoknak a használatát.

russell-zandvoort

A Mercedes brit versenyzője a piros zászlóval megszakított Holland Nagydíjat követően ismét erről a témáról elmélkedett: „Jelenleg teljesen felesleges az extrém abroncs, egyszerűen félre kellene tenni. Ha a körülmények túl vizesek az intermediate használatához, akkor szerintem sajnos nem tehetünk mást, mint megvárjuk, hogy jobbak legyenek a körülmények.

A látási problémák megoldására az FIA a júliusban kipróbált egy „sárhányó” szerű megoldást, ám ez nem hozta a kívánt eredményeket.

Formula1.5 – Nagy ugrások

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből? Carlos Sainz felugrott a harmadik helyre, miután Leclerc és Russell nullázott, Gasly megközelítette csapattársát, Albon légüres térben, Alonso pedig idei hatodik győzelmével leszakította Lewis Hamiltont.

pf-bliga13

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Tényleg kaphat némi sárgát a Ferrari az F1-es Olasz Nagydíjra

Már korábban is felröppent a hír, miszerint különleges festést viselhet a két SF-23-as Monzában, tisztelegve a Scuderia Le Mans-t nyerő versenygépe előtt. Mindez a sárga szín megjelenésében nyilvánulhat meg, s ebbe az irányba mutat a Ferrari által megosztott rövid videó és fotók is, amelyeken Charles Leclerc és Carlos Sainz versenyoverallját láthatjuk a maranellóiak hazai hétvégéjére:

„Tiszta Checo helyzete 2024-re” – Horner

Bár sokszor megerősítette már a Red Bull, hogy a szerződésének megfelelően számol a következő idényben Sergio Perezzel, folyamatosak a találgatások azzal kapcsolatban, hogy lecserélhetik őt a haloványabb szereplése okán. Főleg Daniel Ricciardo visszatérése óta erősebbek az ilyen irányú pletykák – bár most az ausztrál sérülése miatt alábbhagyhatnak –, ráadásul Helmut Marko néhány napja olajat öntött a tűzre azzal a megszólalásával, hogy az F1-ben semmit sem lehet biztosra venni. Christian Horner csapatvezető azonban a Perez számára egy büntetés után negyedik hellyel záruló Holland Nagydíj után újfent tiszta vizet öntött a pohárba:

„Tiszta Checo helyzete a következő évre. Ő a Red Bull Racing versenyzője, megállapodásunk van vele” – jelentette ki Horner, akit a Motorsport.com idéz. „De függetlenül a megállapodásoktól, elégedett vagyunk azzal a munkával, amit végez. Láthattuk ma is, hogyan vezetett, csak balszerencsés volt a bokszutcai sebességgel. Második a világbajnokságban, Maxon kívül csak ő nyert versenyt. Könnyű ütni őt, ha annyira magasan van a léc a másik oldalon, de ő lesz a versenyzőnk 2024-ben.”

f1-perez-redbull-zandvoort-2

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is megszólalt a mexikói helyzetét illetően: „Még mindig megbízunk benne, be kell húznia a második helyet ebben a szezonban. Csak magának köszönheti a rá nehezedő nyomást, de az az igazság, hogy Maxon (Verstappen) kívül mindenkinek nehéz dolga van” – idézi a RacingNews365.com az osztrákot.

Marko arra a kérdésre, hogy az idén remek teljesítményt nyújtó Alexander Albon visszatérhet-e a Red Bullba Perez helyén, így felelt: „Mindig is készen állt arra, hogy Max mellett vezessen. Alex sokat fejlődött, de jelenleg nem tudnék megnevezni egy olyan pilótát sem, aki Max szintjén van.”

IndyCar: Dixon győzött, Newgarden a falban

A World Wide Technology Raceway-en vette kezdetét az IndyCar szezon végi nagy hajrája. Az idény utolsó oválversenyére Scott McLaughlin motorcserés büntetése után Josef Newgarden örökölte meg a pole-t, és arra készült, hogy az évad összes oválfutamát megnyerje. Scott Dixon azonban egy alternatív stratégiával – kevesebb kiállást hajtott végre, mint a riválisai – az élen találta magát, Newgarden pedig az üldözése közben, 50 körrel a vége előtt a falnak csapta az autóját, s bár folytatni tudta, csak a 25. helyen értékelték.

Dixon viszont nyert a Ganassi színeiben, zsinórban másodszor, mögötte Pato O’Ward lett a második az Arrow McLarennel, míg a dobogót a meglepetésember David Malukas tette teljessé. Az összetett pontversenyt fölényesen vezető Alex Palou hetedikként ért célba, így még nem lett bajnok, de már csak Dixon maradt versenyben ellene: a hatszoros bajnok hátránya 74 egység a spanyol mögött, Newgarden viszont már elszállt a 125 egységnyi lemaradásával. Videós összefoglaló a gateway-i eseményekről:

Perez szerint azért kapott ennyit Verstappentől, mert ő spórolt a gumikkal

Az eltolt bokszkiállások miatt a negyedik körben 14 másodperccel járt Max Verstappen előtt Sergio Perez úgy, hogy a hollandnak még előznie is kellett. Ehhez képest a 11. körben már úgy állt ki a bokszba a holland, hogy bő két másodpercre csökkentette a hátrányát, volt olyan forduló, hogy négy másodpercet adott csapattársának a vizes, de száradóban lévő pályán az intermediate gumikkal.

Perez viszont úgy magyarázta ezt a bődületes és elképesztő tempóhátrányt, hogy ő óvta az abroncsait.

„Esőt vártunk, a csapat azt mondta, hogy még esni fog, a pálya pedig száradt, szóval ha nyomom, akkor csak elkoptattam volna az intereket. Sajnos nem jól gondoltuk az eső érkezését, különben jobban nyomhattam volna” – mondta a mexikói.

f1-perez

fotó: dppi

Sorsoltunk: megvan, hogy ki nyerte a két belépőt az F1-es Olasz Nagydíjra!

Az elmúlt hét során a Formula.hu Facebook-oldalán játszhattatok a FociTourral közösen szervezett nyereményjátékunkon, amely során két F1-es belépőt sorsoltunk ki a jövő hétvégi Olasz Nagydíjra.

A kérdésünk így szólt: Hány Ferrari-győzelmet hozott az F1-es Olasz Nagydíj az utóbbi tíz évben?

A helyes választ adók között sorsoltuk ki a győztest, aki nem más, mint

Stógli Mátyás!

Gratulálunk neki, a FociTourtól veheti át a nyereményét, de aki most nem győzött, ne csüggedjen: lesz még hasonló játékunk a későbbiekben!

367472904_712591230910817_2472441372178844517_n

Utólag is kiosztottak két időbüntetést a Holland Nagydíjra

A futamon repkedő időbüntetések után a leintést utánra is maradt két öt másodperces szankció. Az elsőt Yuki Tsunoda kapta a George Russell-lel való ütközésért – a stewardok 61-es számú dokumentuma alapján a japán később fékezett és az 1-es kanyar piszkos oldalán volt, ezért alulkormányzottan belecsúszott a Mercedesbe. Tsunodát két büntetőponttal is sújtották, így 12 hónap alatt ötnél jár.

Kevin Magnussent be is hívták a felügyelők, a dán a piros zászlót követő újraindításnál, a biztonsági autó mögött szegte meg a tízautós szabályt. Ennek értelmében legfeljebb tíz autó távolságot kell tartani az előrébb levőhöz képest (ez nagyjából 55 méter), a sorban utolsó Kevin Magnussen azonban többször is leszakadt ennél jobban, előfordult, hogy 260-270 méterre. Ezt a felügyelők veszélyesnek nyilvánították, így járt az időbüntetés, ám büntetőpont nélkül.

Mindketten két pozíciót vesztettek a büntetéssel, Tsunodát 15., Magnussent 16. helyen értékelték a végeredményben.

Még a futam közben három időbüntetést osztottak ki: Pierre Gaslynak és Sergio Pereznek öt-öt másodpercet bokszutcai gyorshajtás miatt, Liam Lawsonnak pedig tíz másodpercet Magnussen feltartásáért a bokszutcában, mikor az AlphaTauri kettős kiállást hajtott végre.

Ricciardót megműtötték, megkezdődött a felépülési időszak

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke beszélt Daniel Ricciardo állapotáról az F1-es Holland Nagydíj után. Mint ismert, Ricciardo pénteken törte el a kezét a zandvoorti balesetében, szombat reggel el is hagyta a pályát és Barcelonába repült, ahol egy specialista vizsgálta meg: ugyanaz, aki Lance Stroll év eleji csodával határos felépülését koordinálta.

„Danielt a mai nap folyamán megműtötték. A beavatkozás sikeres volt, úgyhogy most egy nagyon világos és egyértelmű felépülési, gyógyulási fázis kezdődik. Hogy meddig tart, azt majd meglátjuk, normál embereknek hónapokig, F1-es pilótáknak jóval rövidebb ideig. Az világos, hogy nem lesz könnyű.”

Mindezt Ricciardo is megerősítette a közösségi oldalán, szerinte ez nem visszalépés, csak része a visszatérésnek, és többen már gyors felépülést is kívántak neki a poszt alatt.

 

„Miért nem hibázik?” – Schumacherhez hasonlították Verstappent

Hiába jött eső az F1-es Holland Nagydíj elején és végén is, utóbbinál egy piros zászlós megszakítással is fűszerezve, Max Verstappen így is behúzta zsinórban kilencedik győzelmét, beállítva Sebastian Vettel rekordját. A Red Bull-os Miami óta verhetetlen vasárnaponként és igazából teljesen megingathatatlannak is tűnik – ez pedig Michael Schumachert jutatta eszébe a Sky Sports F1 riportereként ténykedő 1996-os világbajnoknak, Damon Hillnek:

„Rengeteg dologgal kellett megküzdenie Maxnak. Szerintem ma mindent kipipált. Mindennel szembe kellett néznie ma, nem is csak azzal, hogy hazai közönség előtt szerepel, hanem a körülmények is folyamatosan változtak. Annak idején Schumachert szoktam figyelni, hogy ’miért nem hibázik, miért nem ejti el soha a labdát?’. Még csak nem is tűnt úgy, hogy Max elejti a labdát most.”

f1-verstappen-zandvoort-redbull

Motorcsere Magnussennél, a bokszutcából rajtol az F1-es Holland Nagydíjon

Kevin Magnussen eredetileg a 18. rajthelyre kvalifikálta magát Zandvoortban, ám a Haas úgy döntött, kicseréli autójában a motor több komponensét, s mivel ezt a parc fermé szabályok hatálya alatt tette meg a csapat, így a dán a bokszutcából kénytelen startolni 15 órakor. Egész pontosan a belső égésű motorból, a turbófeltöltőből, az akkumulátorból, az MGU-H-ból és a vezérlő elektronikából kapott újat Magnussen.

Az F1-es Holland Nagydíj teljes módosított rajtrácsa itt érhető el!

f1-magnussen-haas-zandvoort

Formula.hu