“Az orosz fejlesztők és gyártók képesek voltak saját tervezési megoldásokat és technológiákat megvalósítani és telepíteni, beleértve az avionikát, a hajtóművet, a segédhajtóművet, az elektromos energiaellátó rendszereket, a légkondicionáló, a tűzvédelmi és egyéb rendszereket” – mondta Gyenyisz Manturov miniszterelnök-helyettes, ipari és kereskedelmi miniszter.
Objektum doboz
A minisztérium azt is megjegyezte, hogy a tesztprogram felgyorsítása érdekében az első prototípusban SaM146 francia-orosz hajtóműveket használtak, a második prototípus hamarosan megkezdi a teszteket a teljesen hazai gyártású PD-8 hajtóművekkel, amellyel jelenleg egy standon és az Il-76LL repülő laboratóriumában zajlanak a tesztek. Összességében mintegy 40 rendszert és egységet cseréltek le a Superjet-en.
“Ez hazánk technológiai függetlenségének legjobb megnyilvánulása. Bebizonyítottuk – elsősorban saját magunknak -, hogy képesek vagyunk saját magunk, importált technológiák bevonása nélkül modern polgári repülőgépeket fejleszteni és gyártani” – mondta Jurij Szljusar, az Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat vezérigazgatója. “A következő ambiciózus célunk a repülőgép teljes mértékben orosz formában történő tanúsítása, és a légitársaságoknak történő sorozatszállítások megkezdése.”