„Mélyponton a Ferrari”, marad Lawson: a hétfői F1-es hírek

A napi hírösszefoglalónk első menüpontja Pitwall című műsorunk megjelenése: heti műsorunk legfrissebb adása már elérhető a YouTube-on, beszéltünk benne a Ricciardo, Lawson, Perez vonalról, Felipe Massa elképesztő történetéről, a Haas döntéséről és a 2024-es Ferrariról, de szót ejtettünk Lance Stroll teniszezéséről és Guanyu Zhou jövőjéről is. Nézzétek meg a műsort a csatornánkon és iratkozzatok vel!

A nap legfontosabb jelenetése Liam Lawsonhoz kapcsolódik, akivel kapcsolatban bejelentette az AlphaTauri, hogy ő marad az autóban, amíg Daniel Ricciardo fel nem épül a kéztöréséből. Hogy ez mennyi időt vesz igénybe, azt még nem tudják, de akármeddig is tart, Lawson addig Yuki Tsunoda csapattársaként versenyezhet, így a hétvégi Olasz Nagydíjon is ő vezetheti az autót.

Dr. Helmut Marko és Peter Bayer egyébként annyit árult el Ricciardo helyzetéről, hogy a vártnál bonyolultabb az a bizonyos törés, nem olyan egyértelmű a szituáció, de várják, hogy a következő napokban mi történik, egyelőre Barcelonában marad.

Nem kímélte a Ferrarit az olasz sajtó: a vasárnapi leégést követően kemény szavakat használtak Itáliában a Scuderia teljesítményére. A Gazzetta dello Sport a „szégyen” kifejezést használta a csapat teljesítményére, a futam eleji „végtelen bokszkiállásra” is kitérve. A Corriere dello Sport újság egy „nagyon sötét hétvégének” titulálta a zandvoortit a Ferrari számára, a La Stampa főcíme pedig úgy szólt: „Mélyponton a Ferrari”. A Sky Italia írója sem volt elégedett, aki így fogalmazott: „Felejthető hétvége hibák, balszerencse és a garázsban rejtélyes módon eltűnt kerekek közepette”.

Szintén a Ferrarihoz kapcsolódik, hogy a csapat bemutatta az Olasz Nagydíjon használatos versenyzői ruháit, amelyek valóban a Le Mans-i 24 órást nyerő WEC-csapat előtt tisztelegnek és arra engednek következtetni, hogy a korőbbi sajtóhíreknek megfelelően az autó is sárgásabb festést kap a hazai hétvégére.

 

Megszabadulna az esőgumitól George Russell: a Mercedes brit versenyzője szerint ismét kiderült, hogy a kék oldalfalú abroncsok nem sok mindenre jók a jelenlegi F1-ben. Jelenleg teljesen felesleges az extrém abroncs, egyszerűen félre kellene tenni. Ha a körülmények túl vizesek az intermediate használatához, akkor szerintem sajnos nem tehetünk mást, mint megvárjuk, hogy jobbak legyenek a körülmények.”

Maradtak még nyilatkozatok a hétvégéről, Christian Horner például ismét elmondta, hogy Sergio Perez lesz a Red Bull pilótája 2024-re és nem kérdés, hogy a csapatban marad, maga Perez pedig azt magyarázta meg, hogy miért kapott pár kör alatt 11 másodpercet Max Verstappentől, illetve hogy szerinte megérdemelte volna a dobogós helyezést Zandvoortban. 

Max Verstappen Bakura utalt vissza, a világbajnok Azerbajdzsánt nevezte meg fordulópontként: szerinte ott próbált ki olyan dolgokat az autóval kapcsolatban, amely miatt azóta megállíthatatlan, rátalált az ideális megoldásokra. Nyilatkozata itt olvasható!

Fred Vasseur azt magyarázta el, hogy hogyan sérült meg Charles Leclerc padlólemeze vasárnap, míg Toto Wolff ismét nagyon önkritikusan ostorozta csapatát, szerinte katasztrofális döntést hozott a futam során a Mercedes.

Végezetül pedig Formula+ rovatunk legújabb cikkét ajánljuk: az F1Stat a hétvégi Holland Nagydíj érdekes adatait, statisztikáit, különlegességeit gyűjtötte össze. F1STAT cikkünk

Formula.hu