A Ferrarit nem foglalkoztatja Hamilton jövője

A Ferrarit nem foglalkoztatja Hamilton jövője

Miután Lewis Hamiltonnak még mindig nincs szerződése a 2024-es szezonra, az F1-es zuhanyhíradó állandó szereplője a hétszeres világbajnok, akit elsősorban a Ferrarival próbáltak újra és újra összeboronálni, méghozzá nem is teljességgel alaptalanul, ahogy arról a Formula Podcast legújabb, ide kattintva elérhető adásában is beszélgettünk.

Azt nem tudhatjuk teljes biztossággal kizárni, hogy a Ferrari mostanra letett volna a brit extraklasszis megszerzéséről, mindenesetre Frederic Vasseur csapatfőnök arról próbálta meggyőzni a sajtó képviselőit, hogy nem foglalkoztatja Hamilton jövője: „Lewisszal ugyanaz a helyzet, ami az elmúlt 10 évben mindig. Egyeztetnek, és nem tudom, mi lehet a probléma, ha van egyáltalán. Engem viszont ez egyáltalán nem foglalkoztat, a csapatunk fejlesztésére koncentrálok. Az egyeztetések pedig Toto és Lewis között zajlanak, nekem nincs közöm hozzá.”

hamilton-ferrari

A Holland Nagydíjon autóba ül a Ferrari-junior!

Épp a minap elmélkedtünk arról, hogy a csapatok egyelőre egyáltalán nem ültettek be juniorversenyzőket a pénteki első szabadedzéseken, márpedig a szabályok értelmében ezt két alkalommal kötelező minden istállónak megtennie. A Ferrari most megtörte a jeget: a Holland Nagydíj első szabadedzésén a csapat orosz-izraeli tartalékversenyzője, a nemrég Shwartzy néven első zeneszámát is közzé tevő Robert Svarcman (avagy angolos írásmóddal Shwartzman) ülhet be az egyik SF-23-ba.

„Robert Zandvoortban Carlos autóját vezeti majd, egy másik helyszínen, valószínűleg Abu Dhabiban pedig Charles-ét” – mondta erről Frederic Vasseur. „Tudom, hogy ez nem egyszerű, de Carlos nagyon nyíltan állt hozzá. Nem könnyű a döntés ilyenkor, Szingapúrban, Japánban vagy Las Vegasban nem lehet, ahogy a sprintes eseményeken sem, mint Austin vagy Katar. És ott vannak még az eltérő gumikiosztásos versenyek, ott is bajos lehet, szóval a végére nem marad sok lehetőséged.”

leclerc-ferrari-bahrein-szombat

Alonso: Egész évben a korom volt a téma!

Fernando Alonso nemrég ünnepelte 42. születésnapját, de a kor mit sem fogott rajta: a spanyol élete formájában küzd a világbajnoki dobogóért, s lépten nyomon rácáfol azokra, akik szerint ebben az életkorban már „túl öreg” lenne ahhoz, hogy magas színvonalon teljesítsen az F1-ben. „Ez volt a téma egész évben!” – vágta rá a spanyol, amikor a koráról kérdezték, de ezt követően azért igyekezett komoly választ is adni:

„Szerintem mostanra kiderülhetett mindenki számára, hogy nem számít, hogy 25 vagy épp 41 éves vagy. Az számít, mi van a fejedben, mennyire vagy motivált, hogyan állsz hozzá egy hétvégéhez. És más csapatoknál is láthatunk példát arra, hogy jobban értékelik a tapasztalatot, ott van például Daniel az AlphaTauriban. Nem a fiatalság a lényeg, hanem az, hogy gyorsan tudj menni” – mondta a spanyol, aki álomszerűnek nevezte az idény első felét maga és csapata számára.

alonso-saudi-thursday

Ilyen lesz az F1-es Holland Nagydíj időjárása

A hétvégi Holland Nagydíjon esőverseny nem várható, de az előrejelzések szerint a hétvége egy-két pontján az időjárás beleszólhat az eseményekbe. A hétvégén hűvös idő lesz, a legmagasabb hőmérsékletek 18 és 21 fok között alakulnak majd.

Pénteken elsősorban a hajnali órákban várható csapadék, a szombati harmadik szabadedzésen viszont megszórhatja a pályát az égi áldás. Vasárnap elsősorban az F2 mezőnye készülhet nedves pályára, délután egészen minimális az eső valószínűsége.

zandvoort

Wolff arról beszélt, mikor vonulna vissza

Toto Wolff nem csupán csapatfőnökként, hanem résztulajdonosként is fontos szerepet játszik a Mercedes életében. A Boardroomnak adott interjúban az osztrák sikerkovács elmondta, mennyiben változtatta meg a hozzáállását az istállóban birtokolt egyharmad tulajdonrész, melyről eredetileg nem is gondolta, hogy hosszútávon meg fogja tartani: „Ez csak az utolsó években változott meg, amikor az F1-es munkához már nem úgy álltam, mint egy projekthez, mint azt egy futballedző vagy menedzser teszi, hanem úgy, hogy ez az én cégem. Azonos tulajdonrészem van, mint a Mercedesnek és az INEOS-nak, és ezt sokáig így is akarom tartani.”

És pont ebből fakad, hogy a saját felelősségének érzi azt is, hogy a megfelelő emberek vezessék a csapatot, még akkor is, ha ez a saját távozását vonja magával: „Ha úgy értem majd, hogy nem én vagyok a legmegfelelőbb ember a munkára, akkor meg fogok próbálni találni valaki mást. És nem lesz semmilyen kétségem, hiszen ha kétségeid vannak, az azt jelenti, hogy már meghoztad a döntést” – mondta Toto Wolff.

torger-wolff

Verstappen kivetítőn nézi a versenyeket

A dicséretekkel túl bőkezűen sosem bánó Helmut Marko természetesen Max Verstappennel kapcsolatban kénytelen „kivételt tenni”: a 80 esztendős osztrák szak- és megmondóember rendszeresen méltatja a harmadik világbajnoki címe küszöbén álló hollandot – legutóbb például azért, mert verseny közben arra is marad szabad kapacitása, hogy a kivetítőkön figyelje, mi zajlik a mezőny mögötte lévő részében.

Marko erre a Belga Nagydíj utolsó szakaszát hozta fel példaként: „Megtanulta jobban olvasni a versenyeket. A kivetítőket is nézi, ezért aggódott Spában a leggyorsabb kör miatt, hiszen látta, hogy Hamilton meg tud csinálni egy ingyen kerékcserét, hiszen 25 másodperces előnyben volt. Mindezt átlátja, ebből is látszik, mennyi szabad kapacitása van. Sőt a versenyek során még a gyors kanyarokban is tud beszélgetni a rádióban.”

verstappen-spielberg-2

Most már a csapat is megerősítette: Zarco az LCR Hondánál folytatja

A MotoGP Osztrák Nagydíjának egyik fő beszédtémáját jelentette Johann Zarco levegőből lógó átigazolása. A Canal+ már szombaton arról számolt be, hogy eldöntött tény, hogy a francia átszerződik a Pramac Ducatitól az LCR Hondához, ám ezt a sprint után maga a versenyző még cáfolta. A vasárnapi futamot követően viszont már maga Zarco nyilatkozott arról, hogy két évre aláírt a Honda szatellit alakulatával, s ezt most végre a csapat is megerősítette kedden. A kétszeres Moto2-es világbajnok Alex Rins helyét veszi át Lucio Cecchinello istállójánál (ahogy 2019-ben néhány futamot már teljesített), miután a spanyol a 2024 végéig érvényes kontraktusa ellenére távozik a szezon végén a Yamahához. Zarco Spielbergben arról beszélt, hogy úgy érzi, hogy a Honda jobban akarta őt, mint a Ducati, amely szintén meg akarta őt tartani, ám csak 2024-re garantáltak volna neki MotoGP-s ülést, utána inkább a Superbike-vb-n számoltak volna vele, a francia azonban mindenképp a királykategóriában akart még maradni.

Ezzel a kirakós újabb eleme került helyére, és jó eséllyel a következő hetekben további dominók dőlhetnek majd a Ducati berkein belül. Marco Bezzecchi vasárnap a Red Bull Ringen arról beszélt, hogy már döntött a jövőjéről: jó eséllyel maradni fog a VR46 kötelékeiben, hiszen maga Valentino Rossi is erről győzködte. Ez azt is jelenti, hogy a Pramacnál még kiadó a Zarco által üresen hagyott gyári specifikációjú Desmosedici: arra a legfőbb eséllyel a hírek szerint a Yamahától elküldött Franco Morbidelli pályázik.

motogp-zarco-2023

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Nyerj két belépőt az F1-es Olasz Nagydíjra a Formula.hu-val!

A FociTour.hu és a Formula.hu közös nyereményjátékával két General Admission belépőjegyet nyerhetsz a jövő hétvégi F1-es Olasz Nagydíjra, Monzába!

A feladat egyszerű: válaszold meg helyesen az alábbi kérdést a beágyazott Facebook-poszt alatt kommentben

Hány Ferrari-győzelmet hozott az F1-es Olasz Nagydíj az utóbbi tíz évben?

A játék ettől a perctől augusztus 27-e, vasárnap este 19 óráig tart, a helyesen válaszolók között kisorsoljuk a két jegyet, és értesítjük is a szerencsés nyertest!

Ha a FociTour egyéb F1-es ajánlatai közül válogatnál, ezeken a linkeken megteheted: 

https://www.focitour.hu/klub/f1/ 

https://www.focitour.hu/klub/f1/belepojegyek/ 

„Sosem gondoltam, hogy lassabb lennék Schumachernél” – Alonso

Fernando Alonso 2001-ben debütált a Formula-1-ben, azaz éppen akkor, amikor Michael Schumacher és a Ferrari igazán dominálni kezdtek. 2005-ben aztán éppen a spanyol volt az, aki letaszította a trónról a Renault-val az abban a szezonban küszködő maranellóiakat és a már hétszeres világbajnok németet, akit egy évvel később pedig kiélezett küzdelemben is legyőzött a vb-címért. 

Alonsót most arról kérdezték a High Performance Podcast adásában, hogy voltak-e kétségei a karrierje elején saját magát illetően: „Tény, hogy megérkezel az F1-be… amikor én eljutottam az F1-be, Michael dominálta a sportot, de sosem gondoltam úgy, hogy lassabb lennék nála. Talán ez egy kamikaze hozzáállás volt az F1-hez a karrierem elején, de sosem kételkedtem benne, hogy ugyanabban az autóban fel tudnám vele venni a versenyt egyszer. Így alakult eddig a pályafutásom.”

f1-alonso-schumacher

fotó: DPPI

Szauna a pilótafülkében: Az egyik lamborghinist jéggel kellett lehűteni, a másik feladta

Kánikulában mindenhol jobb lenni, mint egy Lamborghini Huracan Evo GT3-ban – ezt domborította ki a DTM lausitzringi hétvégéje. A Motorsport.com számolt be arról, milyen gyötrelmeket kellett kiállnia a modellel versenyző pilótáknak a vasárnapi 30 Celsius-fokban.

A Lamborghiniben nincs klíma, ellentétben a legtöbb GT3-as modellel. Ez még nem a fő probléma, hiszen a legtöbben spórolnak a hűtéssel a minimálisan kedvezőbb motorteljesítmény miatt. A Huracánban azonban a hagyományos levegőkeringetés sem működik hatékonyan. Ennek eredményeként a belső hőmérséklet elérte a 70 Celsius-fokot – ez már egy hagyományos szauna alsó hőfoka.

Mirko Bortolotti megnyerte a második futamot – a szezon első duplázója lett és a tabella élére ugrott –, de a levezető körön nem ünnepelt, helyette a csapatot sürgette, hogy hozzanak neki valamilyen hideg italt. Az olaszt az SSR Performance csapattagjai hideg vízzel és jégkockákkal öntötték le, hogy hűsítsék. (Az összefoglalóban 2:24-nél.)

A márkatárs, a Nürburgringen nyertes Maximilian Paul rosszabbul jár, ő nem bírta a pokoli forróságot, és mindkét versenyt feladta – a rádióban jelezte, teljesen kimerült, nem bírja tovább. Az első futamon eltömődött a Lamborghini apró hűtőnyílása, ezért vált tarthatatlanná a helyzet, a másodikat két körrel a befutó előtt adta fel.

Fotó: DTM

Milliárdos úrversenyző törte össze Hamilton egykori Paganiját

A napokban kapta fel a közösségi média azok a fotókat, amelyek a korábban Lewis Hamilton tulajdonában levő, lila Pagani Zonda 760LH-ról készültek: a sportkocsi csúnyán összetört a walesi A55 autópályán történt balesetben.

Friss fejlemény, hogy a Daily Mail kiderítette, ki volt a balesetet elszenvedő sofőr. Mark Radcliffe a neve, milliárdos vagyonát pedig fürdőszoba-berendezés online árusításából szerezte – korábban mobilkiegészítőkben utazott és Nagy-Britannia első eBay-milliomosaként tartották számon. Nem csupán autópályán használ gyors autókat, hanem versenyez is velük, a brit GT-bajnokság résztvevője, az alacsonyabb rangú GT Cup Championshipben pedig futamokat is nyert McLaren 720S GT3-mal.

A lap idéz egy szemtanút, aki elmondása szerint drámai volt a baleset egy hatalmas csattanással: a Pagani egy alagútban a falnak ütközve 360 fokban megforgott, majd a másik oldalt is eltalálta. Az eső szemerkélt, így az aszfalt csúszhatott. A sofőr sértetlenül kiszállt, a szemtanú szerint csak az autót ért kár miatt aggódott.

Az egyedi igények alapján gyártott 760 lóerős Paganit 2021-2022 fordulóján adta el Hamilton, állítólag hétszeres áron, 10 millió euróért, amikor környezettudatosságtól vezérelve eladta benzines autóit. A lila Pagani nem most tört össze először: 2015-ben Hamilton egy partiról hazafelé tartva ütközött három parkoló autónak.

Fotó: Ethan Gale / Instagram

Quartararo Verstappenhez hasonlította a MotoGP-t uraló Bagnaiát

Francesco Bagnaia dominálta a MotoGP Osztrák Nagydíját: övé lett a pole-pozíció, a sprintgyőzelem és a vasárnapi verseny is, így maximális pontszámmal zárta a hétvégét, ezzel már 62 egységnyire növelte előnyét a vb-tabellán. A regnáló világbajnok tíz forduló alatt az ötödik diadalát aratta, ráadásul míg az idény elején előfordultak nála hibák, a tavaszi szünet óta a silverstone-i sprintet leszámítva mindig első vagy második helyen végzett a futamokon.

Mindezek fényében nem meglepő, hogy amikor a Yamaha 2021-es világbajnokát, a spielbergi vasárnapot hatodik helyen záró Fabio Quartararót arról kérdezték, megverheti-e bárki Bagnaiát, az F1-et hasonlóan letaroló Max Verstappenhez hasonlította a ducatist: „Úgy gondolom, kicsit olyan most, mint Verstappen, mert szerintem az előző években is övé volt a legjobb motor. De lehet tiéd a legjobb motor, ha mégsem hozod az eredményeket. Ez mindig több tényező kombináció, és most úgy fest, megvan a motorja, megvan a bizalma is a versenygépben, és amikor sorozatosan nyersz, nyersz és nyersz, akkor megállíthatatlannak érzed magad. Ezt érzi most, tudja, hogyan használja a motorját, szóval nem hiszem, hogy jelenleg bárki gyorsabb tudna lenni nála.”

motogp-bagnaia-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hegyi Európa-bajnoka lett a magyar autósportnak

Saint-Ursanne, egy kis svájci falu különleges magyar sportsiker helyszíne lett: a hegyi felfutó Európa-bajnokság nyolcadik fordulóján Nagy Norbert behozhatatlan pontelőnyre tett szert az 5-ös kategória értékelésében. A korábban túraautóban jeleskedő, hillclimb futamokra 2019-ben váltó Nagy már két versennyel a szezon vége előtt bebiztosította az összetett elsőséget – nem csupán saját hegyi pályafutása eddigi legjobb eredményét, hanem Magyarország első Európa-bajnoki címét a szakágban.

A BMW E46 330 Ci az 5-ös kategória második helyén zárt Svájcban – az abszolút értékelésben 22. helyen végzett.

Máris új lelátók felállításáról döntött a Hungaroring a jövő évi F1-es Magyar Nagydíjra

„Egy hónap sem telt el az idei versenyhétvége óta, és már most alig találni jegyet a 2024-es Formula-1 Magyar Nagydíj vasárnapi futamára, ezért ismét kiegészítő lelátók felállításáról döntött a Hungaroring a szurkolói igények kiszolgálása érdekében. A mai napon elindult a Silver 6 tribün jegyeinek értékesítése a 2024-es Formula-1 Magyar Nagydíjra!” – adta hírül közösségi oldalán a mogyoródi pálya, amely jövőre július 19-21-én ad otthont az F1-es futamnak, amelyre a Hungaroring szerint soha nem látott ütemben fogynak a belépők. További részletek a bejegyzésben:

Csapatfőnök-helyettesi szerepkörbe emelte D’Ambrosiót Wolff a Mercedesnél

A szezon elején a Formula.hu elsőként számolhatott be arról, hogy szerepet kapott a Mercedes vezetésében a Formula-1-et is megjárt Jerome d’Ambrosio, aki a csapat versenyzőkért felelős igazgatója lett. A belga expilóta előzőleg a Venturi Formula-E-alakulatánál gyűjtött vezetői tapasztalatokat, ahol épp Toto Wolff feleségével, Susie Wolff-fal dolgozott együtt. Most pedig D’Ambrosio szintet lép, Wolff ugyanis elárulta az Auto Hebdónak, hogy gyakorlatilag csapatfőnök-helyettesként is számol vele:

„Ha hiányzom egy versenyhétvégéről, Jerome fog helyettesíteni. Tény, hogy 11 év alatt ez mindössze háromszor fordult elő, de ez egy olyan helyzet, amire számítanunk kell. Most fel kell építenie a hitelességét a csapaton és a paddockon belül. Van még ideje, de abban az esetben, ha nem tudok ott lenni, ő veszi át a helyettem.”

f1-wolff-dambrosio-mercedes

fotó: DPPI

Newey McLaren-sapkában – nem akármilyen asztaltársaságot hozott össze Zak Brown!

Illusztris névsor gyűlt össze a minap egy vacsoránál, amiről Zak Brown McLaren-vezérigazgató posztolt. Jelen volt a Ford-vezér Jim Farley, a kilencszeres Le Mans-győztes Tom Kristensen, valamint a Red Bull F1-es tervezőzsenije, Adrian Newey, méghozzá mclarenes sapkában! „Nagyszerű vacsorát költöttünk el néhány igazi legendával a monterey-i autós hét zárásaként” – írta Brown, aki Newey-t hosszabban is kiemelte a posztban: „A McLaren-sapkában lévő ember tud egy-két dolgot az autótervezésről. Jól áll, Adrian! Gondolt arra is, hogy cserébe én is kapjak egy sapkát!” – utalt arra a McLaren-vezér, hogy rajta pedig egy Red Bull-os sapka látható. Newey egyébként korábban dolgozott a McLarennél is, ahol szintén világbajnok autók fűződnek a nevéhez a Mika Hakkinen-féle korszakból.

NASCAR: Byron simán nyert, Elliott drámáját a csapata okozta

Jelentős várakozás előzte meg a NASCAR Cup Series Watkins Glenben rendezett hétvégéjét, miután a mezőny idén utoljára száguldott épített pályás vonalvezetésen, továbbá ez még egy komoly esélynek mutatkozott Chase Elliott számára. A 2020-as bajnok az utóbbi években kifejezetten jól teljesített ezen a pályán, egy jó szereplésre pedig hatalmas szüksége lett volna, hogy ne szakítsa meg hibátlan sorozatát. Eddig ugyanis teljes szezonos karrierje során mindig ott volt a rájátszásban, tavasszal elszenvedett sérülése miatt azonban óriási hátrányba került a tabellán. Visszatérése óta ráadásul sokszor balszerencsés volt, míg idei első futamgyőzelmét továbbra sem sikerült még megszereznie.

Ennek ellenére a fogadóirodáknál is Elliott számított a favoritnak, ám már az időmérőt is elszúrta és csak a 15. helyről rajtolhatott, később pedig egy újabb dráma húzta keresztül a számításait. Bár egy alternatív stratégiával sikerült a hetedik helyig felkapaszkodnia, végül a Hendrick Motorsportsnál elszámolták magukat. Hogy minél tovább kint maradhasson, a crew chief megkérte pilótáját, használja fel a tartalék üzemanyagot is, mert az még három körre elég, ám elég hamar kiderült, hogy tévedtek. Elliott így a 32. lett egy kör hátrányban, csapata viszont ennek ellenére boldog lehetett William Byron újabb győzelme miatt.

A 25 esztendős versenyző fantasztikus formában van, korábban már négy sikert bezsebelt, most pedig senkitől sem zavartatva szerezte meg az ötödiket. Byron eleve az első sorból indulhatott Denny Hamlin mellől, a 90 körből pedig 66-ot az élen autózott, megnyerve eközben a második szakaszt és a futamot is. Az első etapot még a legutóbbi győztes Michael McDowell nyerte, aki ismét az élmezőnyben volt, de egy motorhiba miatt kénytelen volt kiállni. Byron mögött Hamlin lett a második, a legjobb ötöt pedig Christopher Bell, AJ Allmendinger és Ty Gibbs tették teljessé.

Az alapszakasz a Daytona International Speedwayen zárul augusztus 26-án, ahol véglegesen eldől, kik jutnak be a 16 fős rájátszásba.

Bottas nyíltan beszélt pszichés problémáiról

A meztelen igazság kifejezésről valószínűleg mindenkinek Valtteri Bottas jut eszébe az F1-es mezőnyből, azonban a finn versenyző ezúttal nem pőre testét villantotta meg, hanem nyíltan beszélt egy olyan témáról, amiről a múltban ritkán nyilatkoztak a versenyzők, azonban mostanában örvendetes módon egyre gyakrabban kerül elő a nyilatkozatokban: a mentális problémákról. Amikor a Beyond All Limits videósorozatban a versenyszezonokra való felkészülésről kérdezték, Bottas őszintén elmondta, milyen következménye volt annak, hogy az autó tömege, valamint a közte és csapattársa, Felipe Massa közötti mintegy 20 kilós súlykülönbség miatt komoly fogyásra kényszerült.

bottas-face

„Az volt a legrosszabb, amikor 2014-ben a második F1-es szezonomra készültem. Annyira erősen koncentráltam arra, hogy a legjobb legyek, és hogy a lehető legkönnyebb próbáljak lenni, hogy végül megfizettem az árát. A dolgok kicsúsztak a kezemből, ahogy próbáltam többet edzeni és kevesebbet enni, végül teljesen megszállott lettem” – mondta Bottas, aki arra is kitért, hogy a túledzés és túlfogyasztás mentális kimerültséghez vezetett, pszichés állapota és koncentrációja romlott, aminek következtében a teljesítménye is visszaesett.

A finn arra is kitért, hogy nagyon örömteli, hogy egy későbbi szabálymódosításnak köszönhetően a versenyzőknek nem kell mindenáron a lehető legkisebb testsúlyra törekedni.

A Ferrari oldhatja meg a Haas problémáit?

Hiába teljesít időről-időre szenzációsan egy körön a Haas csapata, a gumikopás jelentette problémák lehetetlenné teszik azt, hogy versenyen is komoly eredményeket érjenek el az amerikaiak. Mivel ez a nehézség nem csupán őket sújtja, hanem a velük szoros szövetségben lévő Ferrarit is, a csapatfőnök, Günther Steiner abban bízik, hogy az olaszok megtalálják a megoldást a problémára: „Ha ők megoldják, az fantasztikus, mert akkor remélhetőleg nekünk is meglesz a megoldás, ha viszont nem, akkor nagy lehet a baj. Ha nekik nem sikerül, akkor számunkra még nehezebb lesz.”

A Haas problémái természetesen a versenyzőket is rossz színben tüntetik fel, valószínűleg ezért is érezte szükségesnek az egykori F1-es pilóta, Christian Danner, hogy megvédje a pilótákat: „Szó nincs arról, hogy a versenyzők ne tudnák kezelni az abroncsokat nagyon is jól tudják” – mondta, majd hozzátette, hogy a labda a csapat oldalán pattog: „Legfőbb ideje, hogy a Haas elkezdjen gondolkodni, és megtalálja a megoldást arra, hogyan módosítsák a paramétereket a gumikopás minimálisra csökkentéséhez. Ez nem atomfizika, semmi újdonság nincs abban, hogy az ilyen problémák kezelése hozzátartozik a Formula–1-hez.”

haas

Sainz: Ha az ötödik hely a maximum, örüljünk annak!

Komoly kritika érte a minap a Ferrarit a korábbi presidente, Luca di Montezomolo részéről, aki szerint Enzo Ferrari sosem hagyta volna, hogy egy harmadik helyet is megünnepeljen a csapat, ahogy az Spában történt. A csapat egyszeres futamgyőztes versenyzője, Carlos Sainz viszont jól láthatóan nem ért egyet Montezemolóval, hiszen elmondása szerint bele kell törődniük abba, hogy jelenleg nem várhatnak győzelmeket, de még csak rendszeres dobogókat sem.

„A lehető legtöbb pontot kell szereznünk a világbajnokságban, és nem várhatunk győzelmeket vagy dobogós helyezéseket” – idézi a spanyolt a Motorsport-Total. „El kell fogadnunk, hogy most ebben a helyzetben vagyunk. Ha a legtöbb, amit elérhetünk, az ötödik hely, akkor azt is meg kell ünnepelnünk, ha elértük a lehető legtöbbet az idei csomaggal.”

Sainz jelenleg a hetedik helyen áll a világbajnokságban, mindössze hét pontra csapattársa, Leclerc, valamint a mercedeses George Russell mögött, de dobogója és pole-ja sincs még – miközben csapattársa már mindkettőből többet is be tudott gyűjteni.

sainz-angry

Két csapatfőnök, aki nem kellett senkinek

Valószínűleg mindenkinek, aki csak az F1-ben dolgozik, meg kellett küzdenie néhány komoly nehézséggel, mire elérte céljait, de talán azt nem is gondolnánk, hogy a jelenlegi mezőny két elismert csapatfőnökének is mennyire rögös út vezetett ahhoz, hogy egyáltalán bekerüljenek az F1-be. A Mercedes sikereiben oroszlánrészt vállaló, jelenleg pedig a Williams felemelésén dolgozó James Vowles az évezred elején szembesült ezzel, amikor matematikát és informatikát tanult az egyetemen: „Nagyjából egy éve voltam ott, amikor arra jutottam, hogy nincs esély arra, hogy harminc éven át ezt akarom csinálni, így aztán egy hatalmas irányváltással jelentkeztem mind a 11 csapathoz. Kaptam 11 elutasítást. Mindet kiragasztottam a falra.”

vowles

Az idei év első felében sikert sikerre halmozó Aston Martinhoz tavaly kinevezett Mike Krack hasonlóról számolt be, amikor a silverstone-iak X-csatornáján arról kérdezték, mit tanácsolna valakinek, aki az F1-ben akar dolgozni. „Ne csináld!” – kezdte viccesen a luxemburgi szakember, aztán persze komolyabb választ is megfogalmazott: „Ha igazán erre vágysz, szenvedélyesnek kell lenned, ki meg kell ragadnod minden lehetőséget. És kitartónak kell lenned, engem legalább tíz alkalommal utasítottak el, amikor F1-es munkákra jelentkeztem.”

aston-martin

Formula.hu