Halálost baleset a Nordschleifén, ketten is életüket vesztették

Halálost baleset a Nordschleifén, ketten is életüket vesztették

Egy gyári tesztpilóta és utasa halt meg szerdán a Nordschleifén: egy Porschével történt a baleset, amelyben más autó nem vett részt.  Az áldozatok a Goodyear gumigyártó alkalmazottai voltak, akik egy tesztprogramon vettek részt. A vállalat hivatalosan is részvétét fejezte ki a munkatársaik elvesztése miatt, hozzátéve, hogy mindenben támogatják a hatóságot az eset kivizsgálásában. Az egyik áldozat a 39 éves Christian Franck, a luxemburgi RTL információi szerint évek óta dolgozott hivatásos tesztelőként, a másik áldozat pedig a cég egyik német gumiszerelője volt.

A Nürburgring szerda esti nyílt napját törölték. A pályát egyébként az úgynevezett „touristenfahrten” időszakokban bárki használhatja nagyjából 20 euróért körönként. A rendőrség szerint tavaly 77 baleset történt a nyílt napokon, amelyben egy ember meghalt.

1500x500

Sorba tudják-e rendezni magukat az F1-es pilóták életkor szerint?

A nyári szünetet kitöltendő friss Grill the Grid-epizódokkal jelentkezik a Formula-1: ezúttal a mezőnynek azt a feladatot adták, hogy életkor szerint állítsák magukat sorrendbe. Néhányakon már az is kifogott, hogy felülre kellett tenni a táblán a legfiatalabb versenyzőt, viszont abban legalább senki sem tévedett, hogy ki a mezőny rangidőse… A videó IDE vagy a képre kattintva indul:

grill-the-grid-eletkor-video

Vettel reagált a Formula-E-pletykákra

Mi is írtunk nemrég arról a közösségi médiában terjedő híresztelésről, miszerint a Formula-1-ből tavaly visszavonult Sebastian Vettel az elektromos formulaautós világbajnokságon térhet vissza a volán mögé. A pletyka azon alapult, hogy az ABT csapata megvált Robert Frijnstől (akit azóta már leigazolt az Envision, a csapatfőnök Thomas Biermayer pedig két dolgot árult el a megcélzott utóddal kapcsolatban: Svájcban él, és sokat tesz a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért.

A leírás illik Vettelre – a négyszeres világbajnok német azonban a Motorsport.com spanyol kiadásának határozottan cáfolta a pletykákat: „Nem állok tárgyalásban arról, hogy az ABT Cuprával vagy bármely más csapattal a Formula-E-ben versenyezzek. Szavakat adtak a számba, és szeretném tisztázni, hogy jelenleg nem tervezek visszatérni az autósportba” – fogalmazott Vettel.

f1-vettel-2022

Együtt evett-ivott Wolff, Stroll, Briatore és Domenicali

Flavio Briatore, a korábbi F1-es csapatfőnök osztotta meg az alábbi képet a közösségi oldalán azzal, hogy este a barátaival, akik jelesül az Aston-tulajdonos Lawrence Stroll, az F1-fővezér Stefano Domenicali, valamint a Mercedes-főnök Toto Wolff voltak. A képen nem látszik Wolff törött könyöke, de az osztrák még a nyári szünet elején járt pórul.

Briatore posztja szerint egy elegáns olasz étterem, a Billionaire Porto Cervo szolgált a nagyágyúk találkozójának helyszínéül.

 

„Marad!” – bejelentette egyik versenyzőjét a Gresini Ducati

A Gresini Racing szerda késő este egy rövid Twitter-posztban erősítette meg, amit eddig is szinte biztosra lehetett venni: Alex Marquez 2024-ben is náluk fog versenyezni. A bejelentésről szóló bejegyzésben egy fotó látható a spanyol versenyzőről és a csapattulajdonos Nadia Padovaniról, ami mellé annyit írtak csak, hogy „Marad!”, párhuzamba állítva a két futballista, Neymar és Gerard Pique egykori barcelonás posztját (bár ironikus, hogy annak idején pár nappal később Neymar mégis átigazolt a PSG-hez…). Marquez hosszabbítása nem meglepő, hiszen idén valósággal újjászületett a hondás évek után a GP23-as Desmosedicin, s épp a múlt hétvégi Brit Nagydíjon győzni is tudott a vizes pályán rendezett sprintfutamon.

A csapattársának kiléte azonban erősen kérdéses, ugyanis Fabio di Giannantonio halovány teljesítménye miatt valószínűsíthető, hogy az olasznak nem lesz maradása. Az ülésre a legfrissebb hírek szerint a Moto2-ben vitézkedő Tony Arbolino és Jake Dixon esélyes, de felmerült már Franco Morbidelli és Joan Mir neve is.

Onboard videó: így hajtotta meg Mick Schumacher édesapja F1-es Mercedesét

A német pilóta még Goodwoodban ülhetett bele Michael Schumacher egykori F1-es Mercedesébe, a csapat most erről tett közzé egy felvételt.

Megvehetjük Schumacher egyik ikonikus F1-es Ferrariját

Augusztus 16-tól lehet licitálni Michael Schumacher egyik legendás F1-es Ferrarijára. A 215-ös számú F12001B a 2002-es szezon elején aratott futamgyőzelmet Schumacher alatt az Ausztrál Nagydíjon, és pole-pozíciót is szerzett: a 2001-es autó kicsit módosított változataként addig teljesített szolgálatot, amíg a Scuderia el nem készült a 2002-es modellel.

Az autó a kaliforniai Monterey városában „vesz részt” a Sotheby aukcióján. A hétszeres világbajnok másik legendás F1-es Ferrarija, az F2003-GA tavaly 14,9 millió dollárért, vagyis valamivel több, mint ötmilliárd forintért kelt el.

f1-australia-2002-00000691_327

fotó: dppi

Csökkenthetik Perez F1-es fizetését? Marko reagált

Mint arról mi is beszámoltunk néhány napja, felröppentek olyan sajtóértesülések, miszerint van egy záradék Sergio Perez szerződésében, amely lehetővé teszi a fizetése csökkentését, amennyiben 125 pontnál nagyobbra hízik a hátránya a csapattárs Max Verstappennel szemben az összetettben. Márpedig a nyári szünetre fordulva most épp ennyi a különbség a két Red Bull-os között – az energiaitalosok tanácsadója, Helmut Marko azonban kitalációnak nevezte a híreszteléseket:

„Nem tudom, ez már megint honnan jött. Teljes mértékben légből kapott az egész. A szerződéseket pontosan szabályozzuk, nem lesz fizetéscsökkentés. Csak újra és újra ugyanazt tudom elmondani: mindkét pilótánk az élen van a versenyzői világbajnokságban és vezetjük a csapatértékelést is” – nyilatkozta az F1-Insidernek Marko, hozzátéve: „Max a saját ligájában versenyez, éppen ezért nincs okunk Perezt érintő lépéseken gondolkodnunk. Továbbra is szerződése van a Red Bull Racinggel 2024-re.”

f1-perez-marko-redbull

Zhou nem félti az F1-es ülését Pourchaire-től

Guanyu Zhou második szezonját tölti a Formula-1-ben az Alfa Romeónál, ahol idén szintet lépett: házon belül sokkal közelebb van Valtteri Bottashoz. Bár az alakulat számára fontos a stabilitás, egyelőre csak a finn rendelkezik szerződéssel 2024-re, ráadásul a Sauber akadémiájához tartozik a Formula-2-ben jelenleg a bajnokságot vezető Theo Pourchaire is, aki nyilvánvalóan célba vette az F1-et. Ám amikor Zhout arról kérdezték, tart-e a francia jelentette fenyegetéstől, a kínai így felelt – szavait a RacingNews365.com idézi:

„Úgy érzem, minden évben az év eleje óta próbálják mondogatni, hogy egyesek esélyesek lehetnek az ülésre. De ami engem illet, nem érdekel, mások mit csinálnak a saját bajnokságukban. Nekem csak azt kell bizonyítanom, hogy ide tartozom, hogy fejlődök és nagy előrelépéseket teszek, és akkor nem sok minden miatt kell aggódnom. De ha sokat hibázok, akkor úgy érzem, nem érdemlem meg, hogy itt legyek és akkor helyes, hogy esélyük van megszerezni az ülést. Ha viszont mindent jól csinálok, akkor nincs okom aggódni miatta.”

„Szeretném tisztábban látni a képet, mielőtt vége a nyári szünetnek. Meglátjuk, mit kell tennünk, hogy mindent papírra vessünk, de pillanatnyilag a menedzsmentem egyeztet a csapattal, de nyilván a hungaroringi ötödik hely az időmérőn segít. Minden lehetőségre nyitottak vagyunk, de a prioritás számomra, hogy itt maradjak, mert két év után úgy érzem, beilleszkedtem a csapatba. Amikor újoncként megérkezel, egyéves szerződésed van, de két év után szeretnék egy kicsivel hosszabb kontaktust” – tette hozzá Zhou.

f1-zhou-alfa-spa

Ocon különleges területen élvez előnyt másokkal szemben

A nyári, európai szezonban ugyan ez nem jelent problémát, a tavaszi és őszi turnékon viszont kulcsfontosságú lehet a versenyzők számára, hogy hogyan tudják kezelni az időeltolódás okozta nehézségeket, azaz egyszerűbben mondva a jet laget. Esteban Oconnak van egy csodafegyvere, ami előnyt jelent a többiekkel szemben ezen a téren: személyes edzője, Tom Clark ugyanis a jet lag szakértője, s doktori kutatásaiban is ezzel a témával foglalkozik.

ocon-hun

Clarkot az Alpine „házi sajtója” kérdezte meg a témáról. „Valószínűleg a versenyzők nem érzik elég menőnek a témát ahhoz, hogy a jet laggel kapcsolatos stratégiáikról beszéljenek, pedig ez egy fontos része egy versenyhétvégének. Mivel nem tudunk róla sokat, azt is hihetnénk, hogy a versenyzők csak felugranak a repülőre, és remélik a legjobbakat…”

„Ahhoz, hogy kezeld a jet laget, a kulcs a felkészülés, a videlkedés és a hozzáállás, nem pedig egy tabletta, amit egyszerűen bekapsz, és rendbe teszi a dolgokat. Nagyon örülök, hogy a reptéren látok embereket különböző stratégiákat alkalmazni, például sötétített szemüveget felvenni. Tekintve, hogy milyen irányba halad a sportág, egyre több és több versennyel minden szezonban, és nagy ugrásokkal a különböző időzónákban, jó látni, hogy az emberek egyre többet foglalkoznak ezzel.”

„Vegye meg az Andretti az Alpine-t, és mindenki jól jár!”

Helmut Marko nem csupán saját csapatával és pilótáival foglalkozik sokat (persze azt is előszeretettel teszi), hanem a riválisokról is rendszeresen szót ejt – most épp az Alpine-ról támadt kedve beszélni, és meg is tette. A francia istálló azon két alakulat egyike volt, akik támogatták az Andretti érkezését az F1-be, míg a legtöbb csapat nem rajong a mezőnybővítés ötletéért. Marko átvágta a gordiuszi csomót: „Az Andrettinek meg kellene vennie az Alpine-t, ez lenne a legjobb mindenkinek. Az F1 megtartaná a 10 csapatot, az Andretti végre bekerülne, a Renault pedig továbbra is bennmaradna.”

gasly-spielberg-2023

Marko kitért arra is, hogy az Alpine kérvényezte az erőforrásuk teljesítményhátrányának csökkentését – nem zárkózik el tőle, de csak alapos körültekintéssel tudná támogatni ezt a lépést: „Megértem a problémáikat, hiszen ez nem csak a motorteljesítményről szól. Ha túlságosan le vagy maradva ezen a téren, akkor a beállításoknál is kompromisszumokat kell kötnöd, hogy kompenzáld az egyenesbeli sebességedet, amivel akár három tizedet is veszíthetsz.”

„Ez pedig az autó vezethetőségét is megváltoztatja” – folytatta Marko. „Nem vagyunk a Renault ellen, de egyértelműen bizonyítani kell, hogy a teljesítménykülönbség jelentős. És azt is biztosítani kell, hogy az intézkedés ne gyengítsen minket, többieket, szóval a döntést nem szabad elsietni…”

Schumacherek a Verstappenek ellen? „Ha Jos befér az autóba…”

Az Express című német lapnak nyilatkozó David Schumachert, a legendás Michael unokaöccsét, s Ralf fiát megkérdezték édesapja motorsportos visszatéréséről: pár hónapja egy LMP3-ast tesztelt, s mivel a jelenleg GT-versenyzésben utazó ifjabbik Schumacher is vezetett már ilyen autót, felmerült a kérdés, hogy esetleg elindulnának-e együtt egy versenyen. „Igen, ez egészen remek lenne. Vezettem már LMP3-as autót magam is, egészen nagyszerű” – kezdte David Schumacher, majd így folytatta:

jos-max-2

„Persze F1-es kommentátorként nagyon elfoglalt, ahogy én is, hiszen a DTM-ben és a GT World Challenge-ben is versenyzek, így aztán nehéz megtalálni a megfelelő időzítést” – mondta Schumacher, aki arról a gondolatról, hogy esetleg más apa-fiú párosok, így a Magnussenek és a Verstappenek ellen is versenyezhetne, ezt mondta: „Jól hangzik! Csak épp nem tudom, Jos vezet-e még ilyen autót, és hogy befér-e egyáltalán egy LMP3-asba?! Nagyon szűk!”

„De kétségkívül nagyon jó mólka lenne valami ilyesmit csinálni. Szerintem sok nézőt vonzana be és nagyon jól éreznék magukat.”

Kolumbia helyett jöhet a madridi utcai F1-es futam?

Óriási a tolongás az utóbbi időben a Formula-1-es nagydíjat rendezni szándékozó helyszínek között. A Formula.hu is beszámolt róla, hogy felmerült tavaly egy Karibi Nagydíj ötlete, amelyet Kolumbiában rendeztek volna meg. Az ország egykori F1-es pilótája, a többszörös nagydíjgyőztes Juan Pablo Montoya a Semana TV-nek nyilatkozva arról beszélt, hogy a projekt kútba esett:

„Nagyjából nyolc hónappal ezelőtt 95 százalékban minden el volt rendezve, aztán viszont valaki elszúrt valamit. A Formula-1-es emberekkel mentem Barranquillába, megnéztük a nyomvonalat. Minden készen állt, csak az aláírás hiányzott, de készek voltak aláírni. Talán 2028-ra. Végül úgy zárult, hogy Madridnak adták a versenyt” – tette hozzá Montoya. Madrid valóban egy másik pályázó, amelynek az érdeklődéséről hallani lehetett: néhány év múlva vagy felváltva Barcelonával, vagy konstansan a főváros utcáin rendeznék az F1-es Spanyol Nagydíjat.

f1-kolumbia-zaszlo

Kínjukban nevetnek: egymást ugratja Marquez és Quartararo a Honda és a Yamaha szenvedése kapcsán

A MotoGP Brit Nagydíján tovább folytatódott a két japán gyártó vesszőfutása: a sprinten gyakorlatilag az összes Honda és Yamaha a mezőny végén kullogott az esőben, a vasárnapi futamon pedig végül Franco Morbidelli és Fabio Quartararo 14-15. helye ért csak pontot, míg a Repsol párosa, Marc Marquez és Joan Mir ismét bukott. A két sztárversenyző, Marquez és Quartararo az Instagramon viccelődött a helyzetükkel: a spanyol posztolt egy képválogatást a versenyről, amelyek nagy részén épp francia ellenfele előtt vagy mögött motorozott, amihez Quartararo kommentben odaírta, hogy „Micsoda tapadásod volt!”, kiegészítve egy sírva röhögős szmájlival. Marquez sem maradt adós a válasszal: „És mit szólsz a végsebességedhez?”, mire a yamahás már csak egy teknős emojival és egy újabb sírva röhögős fejjel felelt, utalva a Yamaha évek óta tartó küszködésére ezen a téren. Úgy tűnik, a két világbajnok legalább a humorát megőrizte…

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Schumacherre emlékezteti Verstappen elszántsága Hakkinent

Max Verstappen jó úton halad zsinórban harmadik F1-es világbajnoki címe felé, a nyári szünetet megelőzően sorozatban nyolc nagydíjon győzött. A korábbi pilóták is rendre elismerően nyilatkoznak róla: most Mika Hakkinen beszélt arról a RacingNews365.com portálnak, hogy a holland elszántsága és F1-hez való hozzáállása egykori nagy ellenfelére, a hétszeres vb-győztes Michael Schumacherre emlékezteti őt:

„Michael hihetetlen, őrült versenyző volt. A sport iránti elköteleződése: az autóversenyzés volt az életstílusa. Nem csak egy munka vagy hobbi volt számára. Ez volt az élete, és ugyanezt látom Maxban is, hogy neki ez az életstílusa” – fogalmazott a kétszeres világbajnok Hakkinen, aki szerint a Red Bull-os folyamatosan fejlődni akar:

„Élvezi, amit csinál. Amikor nem versenyautót vezet, akkor szimulátorozik és ott fejleszti magát. Nem csak arról van szó, hogy kipróbál egy új ívet vagy féktávot, hanem új dolgokat tanulhatsz meg arról, hogyan válj jobb versenyzővé. Csak gyakorlással és gyakorlással lehet ezt megtenni, és közben éhezned kell a győzelemre.”

f1-verstappen-redbull-2

Piastri édesanyja az autókat is nehezen viseli, a motorozást megtiltja az F1-es pilótának

A MotoGP Brit Nagydíján vendégeskedett a hétvégén Oscar Piastri, a McLaren F1-es pilótája pedig fel is ült a Pramac Ducati egyik motorjára, amiről közzétett egy képet a közösségi oldalán azzal. hogy mivel a négy keréken szünet van, úgy gondolta, hogy megy egyet két keréken.

A poszt legérdekesebb részét a pilóta édesanyja, Nicole szolgáltatta, aki az alábbi kommentet biggyesztette alá:

„Ó nem, nem csinálod! Lépj el a motortól, Oscar Jack Piastri. A szívem az autókkal is alig birkózik meg.”

Bottas mit csinál ezen a képen?

Valtteri Bottas élvezi az F1-es nyári szünetet, a közösségi oldalán megosztott fotókból ez világosan látszik. Azt mondjuk nem tudjuk, hogy ezen a képen éppen mi történik, de a posztjait, sztorijait érdemes követni!

bottas

Magnussen: Javítanunk kell a gumikopáson, különben oda a hetedik hely

Egyértelműen kirajzolódó tendencia a Formula-1 2023-as szezonjában, míg a szombati időmérőkön néha meg-megvillan a Haas, vasárnap a futamokon rendre hátraesnek. Mindez bevallottan a borzalmas gumikezelés miatt van, s ami a rossz hír az amerikai istálló számára, hogy Nico Hülkenbergnek kétségei vannak afelől, milyen mértékben tudják ezt év közben orvosolni, ugyanis összetett problémáról van szó és „nem hever az utcán a megoldás”. Pedig a csapattárs Kevin Magnussen szerint előre kell lépniük valahogyan, különben elveszítik a konstruktőri hetedik helyért folytatott csatát (jelenleg azonos pontszámmal áll a Williams és a Haas a hetedik-nyolcadik helyen, de előbbi alakulat a jobb helyezései révén megelőzi Günther Steineréket, miközben az Alfa Romeo lemaradása is csak két pont tőlük):

„Úgy gondolom, továbbra is a gumikopás a fő problémánk. Az etapok elején úgy fest, hogy tartani tudjuk a lépést a top 10-ben lévő srácokkal. Aztán viszont mi egyre lassulunk, ők meg egyre gyorsulnak. Szerintem ez a fő vízválasztó nekünk és az autónknak. Úgyhogy remélhetőleg a szünet után visszatérve meg tudjuk ezt oldani, mert nyilvánvaló, hogy itt kell javulnunk” – idézi Magnussent a RaceFans.net szaklap. „Úgy vélem, amire szükségünk van, hogy felhasználjuk a szezon első felében gyűjtött adatokat és valami jobbal álljunk elő. Mivel valami jobb kell ahhoz, hogy megtartsuk a hetedik helyünket a konstruktőrök között, mert különben elveszítjük, és azt nem akarjuk.”

f1-magnussen-haas-spa

NASCAR: Vasárnap az eső nyert, hétfőn viszont Buescher diadalmaskodott

Idén már nem először okoz gondokat a csapadék a NASCAR királykategóriája számára, így abszolút nem volt szokatlan, hogy csak hétfőn fejeződött be a Michigan International Speedwayen rendezett futam. Vasárnap ugyan az első szakaszt még sikerült megrendezi a Cup Series mezőnyének, a folytatást viszont kénytelenek voltak elhalasztani a szervezők, ám addigra már több neves versenyző is feladta a versenyt. Chase Elliott, William Byron, Kyle Busch, illetőleg a felfüggesztett Noah Gragsont helyettesítő Josh Berry is összetörte versenygépét, így nekik nem volt jelenésük a hétfői folytatáson, ahol sokáig úgy tűnt, Martin Truex Jr. megállíthatatlan lesz.

A 19-es autó pilótája már vasárnap is gyors volt, behúzta az első szakaszt, majd egy nappal később a második etap végén is az élen zárt, igaz ekkor egy hatalmas hajrá után csak pár méterrel előzte meg Daniel Suarez autóját. Truex Jr. a folytatásban is kiváló tempót diktált, de végül emberére akadt, az utolsó kiállásokat követően ugyanis az előző verseny győztese, Chris Buescher került az élre. Az RFK Racing versenyzője sokáig tartotta magát az élen, riválisa azonban 12 körrel a vége előtt elkaphatta volna, ha nem érik utol Michael McDowell autóját. A lekörözés során Truex Jr. megcsúszott, amivel jelentős időt veszített, így bár az utolsó körre ismét nagyon közel került, az előzésre már nem maradt ideje.  

A győzelem tehát Buescher kezébe került, aki így zsinórban második diadalát aratta, egyúttal ez a siker a Fordnak is különleges volt, mivel a kék ovál számára ez már sorozatban a kilencedik győzelem volt ezen a pályán. A folytatás Indianapolisban következik augusztus 13-án.

Sainz F1-es előszerződést kötött az Audival?

Noha a 2026-ban a Sauber partnereként beszálló Audi többször is jelezte, hogy korai még a konkrét versenyzői felálláson gondolkodni, valamint Carlos Sainz maga is elmondta, hogy alaptalanok a pletykák, csak nem akarnak elülni azok a híresztelések, amelyek összeboronálják a spanyol pilótát a német motorgyártótól. Most épp az AutoAction számolt be arról, hogy értesüléseik szerint Sainz előszerződést írt alá az Audival. A lap kiemeli, hogy bár ez az állítólag előszerződés még nem jelent végleges elköteleződést, de arra utal, hogy az egyszeres nagydíjgyőztes keresi a Ferrarin kívüli lehetőségeket a 2024 végén lejáró kontraktusa után. Sainz amúgy korábban arról beszélt, hogy szeretné a következő idény kezdete előtt tudni, hol fog versenyezni a 2025-ös szezonban.

A jelenleg még Alfa Romeo névre hallgató Saubernél egyébként nemrég úgy nyilatkozott Alessandro Alunni Bravi, hogy minden valószínűség szerint megtartanák a jelenlegi Valtteri Bottas, Guanyu Zhou párost 2024-re – persze a távolabbi jövő még náluk sem téma egyelőre.

f1-sainz

fotó: DPPI

Meglátogatta az elhunyt Craig Breen családját az FIA elnöke

Írországba utazott Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke: a tavasszal tragikus ralibalesetben elhunyt WRC-pilóta, Craig Breen családját látogatta meg, illetve a versenyző sírhelyénél is lerótta tiszteletét. Ben Sulayem szerint Breen szüleivel, Rayjel és Jackivel töltött némi időt, erről a közösségi oldalán osztott meg két fotót:

Formula.hu