A 2022-es idény jelentős részére rányomta a bélyegét a Mercedesnél a delfinezésnek nevezett jelenség, amely a teljes F1-es mezőnyből a nyolcszoros világbajnok alakulatot sújtotta a legjobban, és csak hosszú idő után tudtak tőle nagyjából megszabadulni. Az idei szezonra a szabályalkotók is igyekeztek elejét venni a pattogásnak, többek között a padlólemez széleit is megemelték.
Ezzel a pattogás jórészt megszűnt, James Allison, a Mercedes nemrég visszatért F1-es technikai igazgatója azonban a nyári szünet apropóján készült kérdezz-felelek videóban elismerte: a csapat ennek ellenére is túlzottan óvatos volt a W14-es tervezésekor, mert semmiképp sem akartak újra a delfinezéssel küszködni.
„Bár tavaly nagyot léptünk előre, a 2023-as szezon minden csapat számára olyan szabályváltozást hozott, amely némileg védett a pattogás ellen. A tél során választás elé kerültünk. Legyünk agresszívek és váltsuk be ezt a védelmet teljesítményre, vagy inkább óvatosabbak legyünk és biztosan kerüljük el azt a delfinezést, amely tönkrevágta az előző idényünket”
„Végül az óvatos utat választottuk, mivel tudtuk, hogy azt lesz kevésbé fájdalmas korrigálni, ha rosszul döntöttünk. Az évünk nagy részének története arról szól, hogy rájöttünk, hogy túl óvatosunk voltunk és annak érdekében hoztunk változtatásokat, hogy ezt kijavítsuk” – fogalmazott Allison.
Allison azt sem tagadta, hogy váratlanul érte őket a 2022-es előrelépés után, hogy idén is tetemes hátrányban vágtak neki a szezonnak: „Nagy reményekkel kezdünk. Eleinte hozzá kellett szoknunk a helyzetünkhöz a mezőny elejéhez képest, viszont bámulatos volt a csapat ezt követő reakciója. Elég korán rájöttünk, mit rontottunk el, és azóta folyamatosan ezt javítjuk.”
Egyetért kollégájával a már idő közben 2024-et szem előtt tartó Mercedes vezető technikai igazgatója, Mike Elliott is, aki szintén kiemelte az istálló gyors reakcióját a kezdeti nehézségekre: „Tavaly fokozatos fejlődést értünk el a szezonban. Olyan pozícióba jutottunk, hogy volt némi önbizalmunk a tél során és reméltük, hogy jobb helyzetből kezdhetjük az idényt. Ráeszmélni, hogy ez nem így van, felért egy gyomrossal. De jó volt látni a felzárkózást. Ha megnézzük, honnan indultunk és hol vagyunk most a Ferrarihoz és az Astonhoz képest, szép fejlődést értünk el.”