Az FIA-elnök álma: amerikai és kínai gyártó az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/36221
Az a kezdetektől fogva nyilvánvaló, hogy elsősorban a Nemzetközi Automobil Szövetség és annak elnöke, Mohammed ben Sulayem szorgalmazza az F1-es mezőny bővítését. Az FIA vezére a Formula.hu-nak adott interjúban is beszélt erről, most pedig a Motorsport-Total.com-nak azt is elárulta, mi a vágya: „Az álmom egy teljesen amerikai csapat egy gyártó részéről, valamint szeretnék látni egy gyártót Kínából is. Mindenkinek lehetnek álmai, de ez el is érhető. 1,4 milliárd ember él Kínában, s az utakon látható elektromos autók 50 százaléka kínai. Ezek ténye. Óriási piac.”
Ben Sulayem arra is kitért, hogy jó döntést hoztak a 2026-os motorszabályokkal, amikor azokban 50 százalékra növelték az elektromos komponens szerepét (még ha ez több kritikát is kiváltott az elmúlt hetekben): „Ha nem állapodunk meg, akkor is jött volna az Audi? Ez csak azután történt, hogy elfogadtuk a motorszabályokat és minden csapat aláírta. A sport érdekében tettük, és ez kinyitotta az ajtót: jön a Honda, csatlakozik a Ford, a Porsche érdeklődik. Azt mondanám, még mindig meleg a kapcsolat a Porsche és a Formula-1 között. Ez mind jó okkal történt” – fogalmazott Ben Sulayem. A Porschével kapcsolatos félmondat amúgy annak fényében érdekes, hogy néhány hónapja olyan hírek keringtek, hogy a német gyártó letett az F1-ről.
fotó: DPPI
Verstappen saját csapatot alapítana – méghozzá néhány éven belül
https://formula.hu/parc-ferme/36219
Max Verstappen többször is elmondta már, hogy nem csak a Formula-1 iránt érdeklődik az autósportok közül. GT-autókkal is szokott például körözni, most viszont a Formule1.de magazinnak adott interjújában azt is elárulta, hogy néhány éven belül saját csapatot szeretne indítani. A projekt még eléggé képlékeny, de közben már a Verstappen.com Racing már az első lépéseket megtette azzal, hogy a szintén holland Thierry Vermeulen (akinek az apja, Raymond a Red Bull-pilóta menedzsere) szereplését segítik a DTM-ben az Emil Frey Racingnél:
„A Verstappen.com Racing már most is aktív Thierry Vermeulennel a DTM-mel és a GTWC Sprintben, valamint édesapám révén a raliban, de a végső cél a saját versenycsapat alapítása. A GT3-as kategóriában fogunk kezdeni, aztán meglátjuk majd, hol tart a hajónk. A következő lépés a saját GT3-as csapat. A jövő év nagyon szoros lenne, de a lehető leghamarabb szeretném. Egy GT3-as istálló 2025-ben, annak működnie kell, legalább két autóval” – fogalmazott a harmadik F1-es vb-címe felé száguldó Verstappen.
Espargaro elverte a mezőnyt pénteken, Marquez és a Yamahák a Q1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/36218
Közel másfél hónapos szünet után tért vissza a MotoGP a silverstone-i Brit Nagydíj pénteki edzéseivel – amelyek közül immár csak a délutáni tréning számított bele abba, hogy ki jut be automatikusan a szombati időmérő második felvonásába. Az így tét nélkülivé váló délelőtti gyakorláson négyes Ducati-vezetést láthattunk Marco Bezzecchivel az élen.
A VR46 olasz motorosa délután is sokáig első volt, de az utolsó percekben bemutatott egy óriási highside bukást a 7-es kanyarban. Emiatt a hajrában többen is megelőzték: végül Aleix Espargaro bizonyult a leggyorsabbnak az Apriliával, méghozzá nem is kevéssel, 1:581,183-as idejével csaknem hét tizedet kiosztott Jorge Martinnak. Brad Binder lett a harmadik a KTM-mel, megelőzve a másik gyűri apriliás Maverick Vinalest, majd jött Johann Zarco, a világbajnokságot vezető Francesco Bagnaia, valamint Bezzecchi. A top 10-be és ezáltal a Q2-be Jack Miller, Luca Marini és Alex Marquez jutott még be, azaz összesen két Aprilia, két KTM és hat Ducati kvalifikálta magát a legjobbak közé – pedig Vinales és Marini is jegyzett egy-egy esést. A Yamahák épp csak a Q1-re szorultak Fabio Quartararo, Franco Morbidelli sorrendben, megelőzve legjobb hondásként a 13. helyen záró Marc Marquezt. Folytatás szombat délelőtt egy újabb tét nélküli edzéssel, majd az időmérővel.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Zandvoort helyett Katar – itt a 2024-es F2-es és F3-as versenynaptár
https://formula.hu/parc-ferme/36217
Néhány héttel a Formula-1 jövő évi menetrendjét követően közzétették a két utánpótlás-sorozat 2024-es versenynaptárát. A Formula-2 esetén a legfontosabb változás az idei kalendáriumhoz képest, hogy kikerült Zandvoort – amely így egyedüliként nem szerepel a menetrendben az európai helyszínek közül –, helyette viszont bekerült Katar. Emellett mind a négy arab helyszínen versenyezni fog a mezőny, valamint Melbourne és a szeptemberre átkerült Baku is megtartotta helyét a naptárban, amely így ismét 14 fordulót tartalmaz.
A Formula-3 esetén gyakorlatilag ugyanaz lesz a program 2024-ben is, mint idén, azaz a szezon Bahreinben indul és már szeptember elején Monzában véget ér (miközben az F2-esek még decemberben is versenyezni fognak). Az F2 naptárához képest kimaradt Dzsidda, Baku, Katar és Abu Dhabi. A Hungaroring természetesen mindkét széria menetrendjében helyet kapott, azaz jövőre is teljes lesz ilyen tekintetben a Magyar Nagydíj programja.
„Mi leszünk a másodikak” – Russell magabiztos a Mercedest illetően
https://formula.hu/parc-ferme/36216
A pontversenyben második helyen álló Mercedest érzi a Red Bull mögötti mezőny legnagyobb esélyesének a szezon hátralévő részére az istálló pilótája, George Russell. A brit versenyző szerint ugyan a McLaren valóban jó tempót diktált mostanában, de az ilyen hullámzások megszokottak ebben a sportágban: egyszer fent, egyszer lent, a wokingiak most voltak fent, de nem fog ez sokáig tartani.
„Szerintem a McLarennek mostanában egyszerűen volt egy jó időszaka, ez gyakran megy így ebben a sportban. Amikor jó formában vagy, a dolgok könnyebben jönnek, nincs stressz, az autó azonnal jól működik, jól mozog. Viszont én biztos vagyok, hogy a szezon második felében erősek leszünk (a Mercedes), jönnek is fejlesztéseink a szünet után. Magabiztos vagyok azt illetően, hogy stabilizáljuk a ’második legjobb csapat’ státuszunkat, és megpróbálunk közelebb kerülni a Red Bullhoz” – mondta Russell a Belga Nagydíj után.
Alpine: Száz futam helyett 2026 a célkeresztben
https://formula.hu/parc-ferme/36215
A távozó Otmar Szafnauer helyét átmenetileg Bruno Famin vette át az Alpine csapatfőnöki székében, akit a francia Auto Hebdo arról kérdezett, hogy a kinevezése változtat-e valamit az istálló „visszaszámlálásán” – a franciák ugyanis többször hangzatos terveket fogalmaztak meg a csúcsra érés menetrendjét illetően, amilyen például a mostanában a nagy átalakítások kapcsán is sokat emlegetett 100 futamos terv volt.
„Nem nullázom le a számlálókat, hanem egyáltalán nem lesz semmilyen számláló” – mondta erre Famin, aki a 2026-ban induló új érát tartja szem előtt: „Ami fontos, hogy idővel fejlődjünk, méghozzá folyamatosan. A szabályokban éles határ lesz 2026, és tudjuk, hogy az ilyen változásoknál gyakran felfordul az erősorrend. Ott akarunk lenni 2026-ban, ez a cél, ami persze nem jelenti azt, hogy az addig eltelt időt illetően nincsenek céljaink, minden egyes versenyen fejlődni akarunk.”
„Az Alpine-nak nem erős páros kell, hanem egyetlen vezér”
https://formula.hu/parc-ferme/36214
Az Alpine jogelődje, a Renault korábbi csapatfőnökét, Cyril Abiteboult arról kérdezték egy francia rádióban, hogy mit gondol a kékek pilótapárosáról, amire a jelenleg a Hyundainál dolgozó szakember úgy felelt, hogy szerinte nem jó páros kell, hanem egy vezéregyéniség, amit meg is indokolt: „Ha behunyod a szemed és magad elé képzeled a Mercedest, Lewis Hamilton fog eszedbe jutni még akkor is, ha Nico Rosberg is egészen kiemelkedő dolgokat csinált. Ha a Red Bullra gondolsz, először Sebastian Vettel jut eszedbe, majd későbbről Max Verstappen.”
„Olyan versenyzőre van szükséged, aki egyúttal kissé csapatfőnök is, alapvető fontosságú, hogy egy személyben megtestesítse a csapatot” – mondta a francia sportvezető, majd így folytatta „Jelenleg a mezőny nagyon szoros, hiszen minden autó körön belül ér célba, és rövidesen teljesen kiegyenlítődhetnek az erőviszonyok. Az ambíció és az eltökéltség jelenti majd a különbséget.”
És hogy miért van szükség erre a vezéregyéniségre? „Megtörténtek a befektetések, megvannak az erőforrások, az elszántság, a vállalati stratégia. Mind helyben van. És amikor egy csapatnak mindene megvan, akkor kell valami, ami fölébe emelkedik, valaki, aki az élére áll. Egy olyan egyéniség, aki képes ezer embert összefogni, roppant erővel bír.”
Nem garantált Zhou helye a Saubernél
https://formula.hu/parc-ferme/36213
Az Alfa Romeo néven utolsó évét teljesítő Sauber istállónál komoly átalakulások zajlanak a gyári Audi-projekt előkészítése kapcsán – s már most sok találgatás zajlik azt illetően, hogy kik lehetnek majd az F1-be végre valahára megérkező német csapat pilótái. Persze amíg 2026-ban el nem indul az teljes gyári csapat, még két szezont teljesíteni kell, ennek kapcsán kérdezték meg Alessandro Alunni Bravi csapatfőnököt arról, hogy mi az elképzelésük a jövő évi felállásukat illetően:
„Mindig azt mondjuk, hogy a stabilitás fontos a számunkra, hiszen egy átalakulófélben lévő csapat vagyunk, és próbáljuk minden területen a lehető legjobban őrizni az állandóságot” – kezdte válaszát Alunni Bravi, aki Zhoura külön kitért, hiszen Bottasszal ellentétben a kínainak nincs szerződése 2024-re. „Természetesen keressük a lehetőségeket. A nyári leállás után lesz időnk leülni Zhouval, hogy megnézzük, mi a legjobb megoldás mindkét fél számára. Az a célunk, hogy mindkét versenyző velünk maradjon jövőre is, de ehhez persze mindennek a helyére kell kerülnie, hogy mindenki jól járjon” – mondta az olasz sportvezető, akinek szavai határozott utalást jelentenek arra, hogy a Sauber nem akarja mindenáron megtartani az első kínai F1-es pilótát.
Formula1.5 – Leclerc előretör
https://formula.hu/parc-ferme/36212
Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből? Charles Leclerc idei harmadik futamgyőzelmével feljött a bajnokság harmadik helyére, míg az élen továbbra is Fernando Alonso áll annak ellenére, hogy zsinórban a harmadik hétvégén szerzett kevesebb pontot fő üldözőjénél, Lewis Hamiltonnál.
A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.
Amikor még a csapat- vagy a versenytársad neve sem ugrik be – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36211
A nyári szünetet kihasználva újra jelentkezett az F1 YouTube-csatornáján futó Grill the Grid sorozat, amelyben a pilótáknak ezúttal nagydíjgyőztes versenyzők neveivel gyűlt meg a bajuk: az ABC (szinte) összes betűjével kellett mondaniuk egy futamot nyerő F1-est. A feladat nehezebbnek bizonyult a vártnál, hiszen mint arra Charles Leclerc rámutatott: a versenyzők egymást leginkább keresztnéven szokták szólítani, itt viszont a vezetéknév kezdőbetűje számított. Sok esetben a legnyilvánvalóbb megoldás sem jutott eszükbe a pilótáknak, akár a jelenlegi mezőny tagjai közül sem ugrott be egy nagydíjgyőztes – bár Fernando Alonso esetében sokatmondó volt, hogy volt csapattársa, Esteban Ocon nevét akkor sem mondta ki, amikor már rávezették… A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
„Ha nem végzel az első háromban, nem beszélek veled a hétvégén”
https://formula.hu/parc-ferme/36210
Érdekes üzenetváltás hangzott el még az F1-es Belga Nagydíj pénteki időmérőjének végén, miután Sergio Perez harmadikként végzett. A mexikói Christian Horner csapatvezetőnek címezve úgy fogalmazott, hogy „most már beszélhetsz hozzám”, mire főnöke úgy reagált: „Fogok beszélni veled. Top 5-öt mondtam, és összehoztad”. Természetesen azonnal megindult a találgatás, miről is szólt a rádiózás, Perez pedig a futam után rántotta le a leplet minderről:
„Ez egy vicc volt. Az időmérő előtt odajött és azt mondta: ’ha nem leszel benne az első háromban, nem beszélek hozzád a hétvége hátralévő részében’. Úgyhogy beszélt velem a hétvégén” – fogalmazott a vb-összetettben második versenyző, majd később Horner is ismertette a részleteket: „Mondtam neki, hogy nem fogok vele beszélni, ha nem végez az első ötben, és megszorongatom bizonyos részeit. Úgy fest, ez megtette a hatását, Zandvoortban újra kipróbáljuk…”
„Nem hever az utcán a megoldás” – Hülkenberg a Haas F1-es problémáiról
https://formula.hu/parc-ferme/36208
Igencsak kétarcú hétvégéket teljesített a Haas a 2023-as Formula-1-es szezon első felében: míg az időmérőkön többször is megvillantak – mindenekelőtt Nico Hülkenberg –, a futamokon a borzalmas gumikezelés és versenytempó miatt rendre visszaestek, s így a nyári szünetre fordulva mindössze 11 pontot gyűjtve a nyolcadik helyen áll az alakulat a konstruktőri értékelésben. Hülkenberg szerint ráadásul időigényes is, amíg az amerikai istálló megoldhatja a problémáit:
„Úgy gondolom, értjük az okát annak, hogy mi és miért történik. De megoldani és további teljesítményt hozni… a megoldás nem hever az utcán, egy kicsit összetettebb ennél. Úgy vélem, még idén javíthatunk a helyzeten. Hogy milyen mértékben, az majd eldől, de ez rajtunk múlik. De igen, ez egy hosszabb távú dolog” – fogalmazott a német pilóta. Hozzátette: szükségük volt a nyári szünetre, de ami igazán kellene nekik, azok fejlesztések, amelyek igazi teljesítményjavulást jelentenek.
Nem volt szükség műesőre: csak a vizes gumikat tudta tesztelni a Pirelli Spában
https://formula.hu/parc-ferme/36209
Kétnapos gumitesztre került sor kedden és szerdán Spa-Francorchamps-ban az Aston Martin és a McLaren részvételével. A Pirelli eredetileg a gumimelegítő paplan nélküli slick abroncsait akarta tovább próbálgatni, amelynek bevezetését az F1 Bizottság a legutóbbi ülésén elhalasztotta 2025-re. Ehelyett azonban más fronton gyűjtött értékes tapasztalatokat, ugyanis mindkét nap kisebb-nagyobb mértékben, de folyamatosan esős körülmények fogadták a résztvevőket, márpedig ilyen lehetősége ritkán adódik a Pirellinek, hogy nem mesterségesen fellocsolt pályán tesztelheti az intermediate és esős gumikat – amelyek közül utóbbiakat használhatatlannak neveztek a pilóták a Belga Nagydíj hétvégéjén.
Kedden Lance Stroll vezette az Astont, méghozzá 70 körön keresztül, amely során a legjobb időeredménye 1:57,697 volt, míg a McLarennél Oscar Piastri ült be a volán mögé, s 47 kört teljesítve 2:00,682-nél állította meg a stoppert. Szerdán aztán volt egy nagy visszatérő is: Stoffel Vandoorne először ült F1-es autóba az Aston Marton teszt- és tartalékversenyzőjeként. A pilótaként a Formula-E-ben szereplő belga 53 körig és 1:57,631-ig jutott (ezzel övé lett a legjobb eredmény), míg Lando Norris a McLarenben 40 kört és 2:00,628-as eredményt tudott felmutatni.
Getting some wet-weather running.@svandoorne is hard at work pounding in the laps at the @pirellisport Tyre Test today, in typical Spa conditions! pic.twitter.com/tbvSZ0RHX2
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) August 2, 2023
Putting it to the test.@svandoorne completed his first day behind the wheel of the #AMR23 for the @pirellisport F1 Tyre Test.
Stay tuned to hear his thoughts! pic.twitter.com/zaXicXcI2P
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) August 2, 2023
One of the best sights in motorsport. #BelgianGP @pirellisport pic.twitter.com/ChrA0EcKca
— McLaren (@McLarenF1) August 1, 2023
Folytatódik-e az egy évtizede tartó silverstone-i sorozat a MotoGP-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/36207
A hétvégén a Brit Nagydíjjal tér vissza a nyári szünetéről a MotoGP, méghozzá Silverstone-ban. A pályához egy hihetetlen hosszú széria kötődik a királykategóriában, 2013 óta, azaz tíz éve ugyanis rendre más versenyző nyerte a futamot. Ez összesen nyolc különböző első helyezettet jelent, hiszen 2018-ban a szakadó eső miatt törölték a versenyeket, míg 2020-ban az egész hétvége a koronavírus-járvány és az azzal kapcsolatos korlátozások áldozatául esett.
Viszont ezen időszak során nyert Silverstone-ban sorban Jorge Lorenzo (ő volt az utolsó duplázó, hiszen 2012-ben is a yamahás spanyol győzött), Marc Marquez, Valentino Rossi, Maverick Vinales, Andrea Dovizioso, Alex Rins, Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia. Mivel az említett nyolcasból csak öten a mezőny tagjai, s közülük Rins ott sem lesz a Brit GP-n sérülés miatt, jó esély van rá, hogy idén is folytatódjon a széria – főleg annak fényében, hogy az eddigi eredmények alapján Marquez, Quartararo és Vinales sem számít épp favoritnak, így főleg a vb-éllovas Bagnaián múlhat, hogy megszakad-e a sorozat.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Már a Club jegyek is megvásárolhatók a 2024-es F1-es Magyar Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/36206
Augusztus 1-jén a Hungaroring Forma 1 Club Egyesület is elkezdte a a Club jegyek értékesítését a 2024-es F1-es Magyar Nagydíjra.
Ezezl egy időben elindult a tagfelvétel is a 2024-es évre: Arany klubtagság esetén ülő, Ezüst tagság esetén álló jegy vásárolható.
Perez tudja, hogy Szafnauer nagyszerű, de az Alpine nem adott neki időt
https://formula.hu/parc-ferme/36205
Sergio Perez évekig versenyzett annak idején a „Team Silverstone” aktuális verziójánál Otmar Szafnauer csapatfőnöksége idején, így jól ismeri az Alpine-tól a Belga Nagydíj hétvégéje során kirúgott szakembert. Ahogy mindenki, aki ebben a témában megszólalt, a ma már a Red Bullnál vezető mexikói is értetlenségének adott hangot:
„Igen, eléggé meglepődtem, főleg az idő rövidsége miatt. Szerintem Otmar nagyszerű, de bárkinek, aki ilyen pozíciót tölt be, időt kell adni” – mondta Perez a Formula.hu jelenlétében.
„Szerintem Otmar nem kapta meg az időt ahhoz, hogy megmutassa a benne rejlő potenciált. Pedig én tudom, hogy az hatalmas, hiszen láttam, hogy mire volt képes egy nagyon és egy kevésbé limitált csapattal máshol. Szerintem sajnálatos, hogy elengedték, de bárki is jön a helyére, meg kell adni neki az időt, mert a Formula-1-ben mindenhez jelentős idő szükséges.”
Pletyka: Vettel a Formula-E-ben tér vissza a versenyzéshez?
https://formula.hu/parc-ferme/36204
Terjed a pletyka a közösségi médiában azzal kapcsolatban, hogy az F1-től 2022 végén visszavonult Sebastian Vettel újra autóversenyzésbe foghat: bizonyos híresztelések szerint a Formula-E-ben térhet vissza.
A pletyka azon alapul, hogy az ABT csapata megvált Robert Frijnstől, a csapatfőnök Thomas Biermayer pedig két dolgot árult el a megcélzott utóddal kapcsolatban: Svájcban él, és sokat tesz a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért. A leírás illik Vettelre, de ennél pontosabbat még nem tudni.
„Checo tisztában van vele, hogy elérhetetlen neki a vb-cím”
https://formula.hu/parc-ferme/36203
Már ötgyőzelemnyi, azaz 125 pontos a lemaradása Sergio Pereznek a csapattárs Max Verstappenhez képest az F1-es világbajnoki összetettben. A Belga Nagydíj hétvégéjén Helmut Marko úgy fogalmazott, hogy a mexikói végre „felébredt” a világbajnoki álmából, s most Christian Horner csapatfőnök is arról beszélt, hogy Perez felfogta, hogy nincs esélye idén a végső sikerre:
„Mind tudjuk, hogy Helmut nagyon egyenes az elemzései során. Szerintem Checo tisztában van vele, hogy hacsak nem történik valami katasztrófa Maxszal, ez a vb-cím elérhetetlen. Úgyhogy a lényeg, hogy a saját teljesítményét maximalizálja, ne veszítsen teret a mögötte lévő riválisokkal szemben, és próbáljon meg begyűjteni néhány győzelmet az év végéig” – fogalmazta meg a célokat a vb-pontversenyben második pilótája számára Horner.
Szabadedzésen vezetheti az F1-es Mercedest a Formula-2 bajnokesélyese
https://formula.hu/parc-ferme/36202
Idén is kötelező két alkalommal újoncot ültetnie a csapatoknak a Formula-1-es nagydíjhétvégék első szabadedzésén. A Mercedes az egyik ilyen alkalommal a juniorpilótájukként a Formula-2-ben szereplő Frederik Vestinek ad lehetőséget, méghozzá az októberi Mexikóvárosi Nagydíjon. Vesti idén bajnokesélyesnek számít az F2-ben, sőt néhány napja még vezette is az összetett tabellát, csak a spái vasárnapi futam előtt már a rajtrácsra menet összetörte az autóját, így nem tudott rajthoz állni, és Theo Pourchaire elé ugrott a pontversenyben.
„Hihetetlenül büszke vagyok, egy álmom válik ezzel valóra. Lenyűgöző belegondolni, hogy néhány hónap múlva a zsinórban nyolc konstruktőri címet szerző Mercedesnél vehetek részt az első F1-es edzésemen” – fogalmazott a dán, aki amúgy tavaly Abu Dhabiban az évadzárót követő fiatal pilóták tesztjén már vezethette a Mercedes F1-es versenygépét.
Szombaton még elszúrta, vasárnap a leggyorsabb kerékcserét produkálta a Ferrari Belgiumban
https://formula.hu/parc-ferme/36201
Charles Leclerc a spái sprintverseny után jelezte, hogy rá kell feküdnie a Ferrarinak a bokszkiállásokra, ugyanis a Magyar Nagydíj után ismét egy lassú cserének köszönhetően veszített pozíciókat. Nos, a maranellóiak megfogadhatták a monacói tanácsát, ugyanis a vasárnapi F1-es Belga Nagydíjon övék volt a leggyorsabb szervizelés: 2,19 másodperc alatt végeztek Leclerc kerékcseréjével, ezzel a műfajban idén is uralkodó Red Bullt is megelőzték. A Ferrarinak ez volt amúgy a negyedik elsősége ilyen téren 2023-ban, a mostani eredmény viszont bő két tizeddel lassabb, mint a Red Bull Hungaroringen felállított 1,98 szekundumos szezonbeli rekordja. Videón Leclerc spái bokszkiállása:
WRX: Törölték a világbajnokság következő versenyét is, a sztárok alacsonyabb kategóriában indulnak
https://formula.hu/parc-ferme/36200
Még mindig nem jutott eredményre a Lydden Hill-i tűzeset vizsgálata a Ralikrossz-világbajnokságon. A szezon előző fordulóját megelőző éjszaka kigyulladt és leégett a Special ONE Racing két Lancia Delta Evo-e RX versenygépe, valamint kamionja. Mivel a biztonsági felvételek szerint a tűz forrása az egyik töltés alatt álló autó akkumulátora volt, vizsgálat indult. Előbb a szombati programot függesztették fel, majd a vasárnapot is lefújták, mivel nem lehetett garantálni, hogy a baleset nem ismétlődik meg.
A brit és a soron következő, augusztus 5-6-ra kitűzött belga versenyhétvégét két hét elválasztotta, de a vizsgálat továbbra sem jutott konklúzióra, ezért ezt a fordulót is törölték a világbajnokság menetrendjéből – az RX1e autók Mettet-ben sem gurulnak pályára.
A versenyhétvégét azonban megtartják, a nézők kárpótlása érdekében pedig egy különleges megoldást gondoltak ki a szervezők (a látogatóknak bejáratnál járó, 20 euró értékű kupon mellett): négy vb-versenyző rajthoz áll a hétvégén, az RX2e kategóriában. Az ötszörös világbajnok és három megtartott WRX-fordulót megnyerő Johan Kristoffersson mellett KMS-es csapattársa, Ole Christian Veiby, valamint a 2019-es világbajnok Timmy Hansen és Kevin Hansen neveztek be a kategóriába, azaz négyen a vb-tabella első öt helyezettjéből.
Az RX2e ugyancsak elektromos, fiatalok versenyzőknek szóló kategória egységes autókkal, címvédője és jelenlegi éllovasa a 17 éves belga Victor Vranckx, az állandó indulók többsége húszas évei elején jár. Rendszeresen felbukkannak neves vendégszereplők, tavaly itt kapott szabadkártyát Nick Heidfeld – de a hétvégi kétségtelenül a széria eddigi legérdekesebb versenye lesz.