Az üzleti világban, különösen ma, az online kereskedelem térnyerésének korában létfontosságú, hogy egy cég megkülönböztethető legyen a versenytársaktól, ami sok esetben csak erős márkaarculat kialakításával és fenntartásával lehetséges. Mi alkotja a márkaimázst, és miért fontos ez egy vállalkozás számára?
A márkaimázs és fontossága
A cégre nézve rendkívüli jelentőséggel bír, hogy a fogyasztók, ügyfelek mit gondolnak, milyen képet alakítanak ki magunkban róla a tapasztalatok, interakciók, illetve a vállalkozás küldetéséről és értékeiről alkotott elképzeléseik alapján. A márkaarculat több mint egy logó, amely a vállalkozás, a termék vagy szolgáltatás azonosítására szolgál. Egy erős márkaimázs megteremtheti a márka elismertségét, és ösztönözheti egy olyan hűséges ügyfélkör kialakulását, amely évekig nyereséget biztosíthat.
A legtöbb vállalkozó nem igazán gondolkodik a márka arculatán, felesleges kiadásnak gondolja, pedig komoly hozzáadott értékkel bír. Általában akkor születik meg az igény rá, amikor probléma merül fel a meglévő arculattal, pontosabban annak hiányával kapcsolatban.
Miért van szükség jó arculatra?
A cégarculat nagyon is sokat számít a vállalkozás számára, hiszen benyomást kelt, tudatában kell lenni annak, hogy az első benyomás, különösen az üzleti életben milyen fontos. A potenciális ügyfelek/vásárlók számos apró részlet, tényező alapján alkotnak benyomást a vállalkozásról és a márkáról, például a logó, a névjegykártya, a honlap, az üzenet, az alkalmazottak öltözködése, az üzlet tisztasága és még sok minden más alapján.
Hitelességet teremt a minőség, a következetesség és az őszinteség révén, ezáltal elnyeri a vásárlók bizalmát, nagyobb támogatottságot élvez a konkurensekkel szemben. Amennyiben egy márka arculata letisztult, következetes és szervezett, az ügyfelek azt gondolhatják, hogy a márka a professzionalizmust testesíti meg. A hitelesség mellett a professzionalizmus segíthet az ügyfeleknek a bizalom kiépítésében.
Egységes megjelenés, összhang
Szerencsés, ha a céglogó – a tipográfia, a színek, a stílus, a hangulat alapján – sugallja azt az értéket, közvetíti azt a küldetést, amelyet a vállalkozás képvisel, de ez csak a kezdet. Következetesen kell használni valamennyi online csatornán, platformon és offline anyagon annak érdekében, hogy beazonosítható legyen.
Egy professzionálisan kialakított, jól megtervezett, egységes cégarculat komoly benyomást kelt, megbízhatóságot sugároz, és ezáltal a termék/szolgáltatás magasabb áron is eladható.
Néhány évente szükség lehet az arculat felülvizsgálatára, frissítésére, rebrandingre, azonban ezt is érdemes szakemberekre bízni, hogy a megújulás megőrizze az arculat alapjait, professzionális maradjon, és figyelembe vegye a trendeket.