Megkavart edzések a Ringen – pénteki F1-es hírek

Lezajlottak a 38. Formula-1-es Magyar Nagydíj pénteki szabadedzései. Az első tréning nagy részében esőben kellett körözniük a pilótáknak – már amikor épp lehetőségük volt erre, hiszen Sergio Perez már az első percekben, még szárazon összetörte a Red Bullt, később pedig Carlos Sainz hibája miatt is előkerültek a piros zászlók.

f1-ferrari-leclerc-hun-day1

A második edzés aztán már végig száraz pályán zajlott, ám az új kísérleti gumiszabály miatt eltérő programokat teljesítettek a csapatok, amely teljesen rendhagyó sorrendet eredményezett: Charles Leclerc volt a leggyorsabb a Ferrarival, megelőzve a mclarenes Lando Norrist és az Alpine-t vezető Pierre Gaslyt, miközben a Red Bullok és a Mercedesek is tízen kívül zártak – összefoglaló ide kattintva.

Ez a bizonyos gumiszabály pedig ki is verte a biztosítékot több pilótánál: Lewis Hamilton és Max Verstappen is felemelte a szavát ellene, a holland elsősorban a nézőket sajnálta, akik a limitált abroncsmennyiség miatt kevés körözést láthattak az edzések során – részletek itt.

Emiatt amúgy Verstappen nem is tudja, pontosan hol áll a Red Bull, amelynek másik versenyzője, Perez elismerte, hogy az említett autótörés és baleset az ő hibája volt – a mexikói szavai itt olvashatók.

A Mercedesnél Hamilton „a legrosszabbnak” érezte a W14-est pénteken, George Russell viszont már bizakodóbb volt, abban pedig mindketten egyetértettek, hogy a hétvége előrehaladtával javulni szokott az autó, és most is ebben bíznak – bővebben itt.

A Ferrarinál Leclerc a nap végi elsőség ellenére is úgy érzi, hogy a Red Bull a legerősebb a Hungaroringen, míg Carlos Sainz az első két sorba kvalifikálna vasárnap.

A mezőnybe visszatérő Daniel Ricciardo „95 százalékban” komfortosan érezte magát, s bizonyos tekintetben olyan volt szerinte visszaülnie az autóba, mintha soha nem is távozott volt – itt olvasható az ausztrál értékelése.

f1-ricciardo-alphatauri-hun-day1

Ami amúgy a Hungaroringre hozott fejlesztéseket illeti, a Red Bull állt elő az egyik legnagyobb új csomaggal – itt gyűjtöttük össze csapatonként, mi a helyzet. A McLarennél viszont késik az ígért fejlesztés utolsó üteme: Andrea Stella elmagyarázta, mi ennek az oka.

Kihasználva a hazai nagydíj előnyeit, a Formula.hu exkluzív interjút készített Christian Hornerrel. A Red Bull főnöke elmondta, hogy a csapat már 2024-re koncentrál, de reagált Lewis Hamilton szavaira, és beszélt Sergio Perezről, Nyck de Vriesről és a Fordról is – a teljes cikk itt olvasható. Itt pedig megnézhetitek Mészáros Sándor, a Formula.hu tudósítájának helyszíni videós bejelentkezését is

Sajtóhírek szerint ugyan a Red Bulltól akart, de végül a Mercedestől igazolt szakember a Ferrari: az olaszok eredeti kiszemeltje Pierre Wache volt, de technikai igazgatójával hosszabbított a Red Bull, Loic Serrát azonban sikerült megszerezni.

Ami az F1-en kívüli történéseket illeti: a Formula-2-ben Jack Doohan, a Formula-3-ban Zak O’Sullivan szerzett pole-t Mogyoródon. Ha pedig a Hungaroringet is elhagyjuk, egy WRX-szel kapcsolatos szomorú eseményről kellett tudósítanunk, ugyanis a Lydden Hill-i pályán tűz ütött ki az egyik csapatnál, amelyben Sebastien Loebék autója is odaveszett – részletek videóval itt.

Formula.hu