Komolyabb büntetést akar az F1 a költséglimit átlépéséért
https://formula.hu/parc-ferme/36102
A tavalyi év egyik legnagyobb vihart kavaró F1-es ügye a Red Bull által elkövetett szabálysértés volt: az energiaitalosok nem tartották be a költségsapkára vonatkozó előírásokat, amiért kaptak ugyan büntetést, de nagyon sok kritikus hang kevesellte annak mértékét – a csapat részéről viszont nem győzik hangsúlyozni, hogy mennyire súlyosan érinti őket a szélcsatornában tölthető idő korlátozása, amit halmazati büntetésként kaptak a pénzbírság mellett.
Az F1 első embere, Stefano Domenicali úgy véli, az elrettentő erő fokozásához célszerű lenne minden kihágást sportszakmai oldalon megtorolni – azaz például pontlevonással vagy más hasonló intézkedésekkel. „Azt szeretném, hogy sportszakmai büntetés sújtsa a költséglimit túllépését, mi ezt képviseljük. Az F1-ben jelenleg háromféle szabályozás van: sportszakmai, technikai és pénzügyi. Minden kihágást sportszakmai oldalon kell megtorolni, ez elkerülhetetlen.”
Váratlan bejelentést tett a jövőjéről Nicholas Latifi
https://formula.hu/parc-ferme/36104
A 2021-es szezonzáró után teljesen összeomló, s az F1-et tavaly végleg maga mögött hagyó Nicholas Latifiről rég nem hallottunk leszámítva egy-két kósza pletykát bő fél évvel ezelőttről, melyek különböző versenysorozatokhoz, többek között az IndyCarhoz kapcsolták a kanadai versenyzőt, akinek 2021-es balesete Abu Dhabiban sorsdöntő szereppel bírt a világbajnokság kimenetelében.
Most véget értek a találgatások, Latifi karrierjét nem valamely versenysorozatban, hanem a London Business School iskolapadjaiban folytatja, ahol felvételt nyert egy MBA, azaz Master of Business Administration programba. Mint a kanadai leírta, az autósportos karrierje utáni életét szem előtt tartva döntött így, de azt is leszögezte, hogy ez nem jelenti szükségszerűen azt, hogy örökre hátat fordít a versenyzésnek.
A McLaren nem vár azonnali győzelmeket
https://formula.hu/parc-ferme/36103
A McLaren az elmúlt két hétvégén szenzációsan teljesített: a fejlesztésekkel ellátott autóval Lando Norris már Spielbergben is remekelt, Silverstone-ban pedig a 2-3. helyre kvalifikáltak, Norris vezette is a versenyt, végül pedig a 2. és a 4. helyet szerezték meg – s csak a safety car-fázis jelentette balszerencse miatt nem lett kettős dobogó az eredmény. Az idén kinevezett csapatfőnök, Andrea Stella ennek ellenére igyekszik két lábbal a földön maradni, és nem akarja átírni a korábban megfogalmazott célokat:
„Az észszerű várakozás az volt a részünkről, hogy év végén a négy leggyorsabb csapattal harcolhatunk már, szóval ebből a szempontból meglepő, hogy a mostani helyzetben találtuk magunkat. Majd meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok a jövőben” – mondta az olasz szakember, aki azt is hangsúlyozta, hogy 2024-re és 2025-re sem tűznek ki új, az eddiginél magasabb elvárásokat: „Azt várjuk, hogy a McLaren jövőre már a dobogós helyekért harcoljon, a rá következő évben pedig a futamgyőzelmekért.”
Zak Brown egy korábbi interjújában, még az elmúlt hetek nagy ugrása előtt ugyanezt az ütemtervet vázolta fel, s legkorábban 2026-ra várta, hogy csapata a világbajnoki harcba is bele tudjon szólni.
Újabb mérföldkövek előtt a Red Bull és Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/36100
Amennyiben Max Verstappen a hétvégi Magyar Nagydíjat is megnyeri, az sorozatban már a hetedik győzelme lesz, amivel a vonatkozó örökranglistán rendkívül magasra érhet, hiszen ekkor már csak a 2013 utolsó kilenc futamát megnyerő Sebastian Vettel lesz előtte – valamint számítástól függően Alberto Ascari, utóbbi abban az esetben, ha nem vesszük figyelembe az 1953-ban még a világbajnoki értékelésbe számító Indy 500-at, melyen az állandó világbajnoki mezőny egyetlen tagja sem vett részt. Vettel (és Ascari) után Michael Schumacher és Nico Rosberg következik az örökranglistán 7-7 sikerrel, őket érheti most utol Verstappen.
Ráadásul ha nyer (vagy persze ha csapattársa, Sergio Perez húzza be az elsőséget), az már a Red Bull 12. győzelme lesz, amivel átadja a múltnak a Senna–Prost-féle McLaren 1988-ban felállított csúcsát – azzal pedig beállítja a wokingiak rekordját, hogy egy szezon első 11 versenyét egyaránt megnyerik.
Vettel Verstappen dominanciájáról: „Lewisnak és nekem sem volt könnyű”
https://formula.hu/parc-ferme/36099
A Red Bull és azon belül is leginkább Max Verstappen uralja a 2023-as F1-es szezont, hiszen a csapat mérlege tíz futamból tíz győzelem, míg a holland nyolc sikernél jár. Sokak szerint könnyű dolga van a pilótának a roppant versenyképes RB19-est vezetve, de Sebastian Vettel, aki bő egy évtizede maga is átélt hasonló uralkodást, úgy véli, hogy ennek ellenére sem egyszerű az, amit Verstappen véghez visz:
„El kell ismerni az érdemeit, fantasztikusan teljesít” – idézi a visszavonult németet a Crash.net. „Hihetetlenül tehetséges és nem követ el hibákat. Amint az élen mész, mert jól teljesítesz, egyből elkezdik mondani, hogy ez unalmas és könnyen győzöl. De sokkal többről van szó, mint pusztán a köridőkről. Biztos vagyok benne, hogy Lewisnak sem könnyű dolga a domináns évei során, ahogy például Michael Schumachernek, Mika Hakkinennek vagy épp nekem sem. Hihetetlen teljesítmény olyan autót tervezni és építeni, amely minden versenyhétvégén legyőzi a riválisokat. Az, hogy a Red Bull mindig jól teljesít, a tökéletességnek, a kiegyensúlyozottságnak és a csapat kvalitásainak tudható be.”
Vettel azt is hozzátette, hogy az idei Red Bull-lal megvan az esély rá, hogy az F1 történetében először egy istálló egy adott szezon összes versenyét megnyerje, de hozzátette: ehhez ki kell maradniuk az első körös balhékból és végig megbízhatónak kell lennie az autónak.
fotó: DPPI
A Hősök terén F1-logóval, a WestEndnél Aston Martinnal lehet fotózkodni
https://formula.hu/parc-ferme/36098
Már Budapest belvárosában is érződik, hogy elérkezett a Formula-1-es Magyar Nagydíj hete. A Hősök terére kikerült ugyanis egy nagy F1-logó a hétvégi verseny hivatalos nevével, így azok is készíthetnek remek fotókat a hazai futam alkalmából, akik esetleg nem jutottak jegyhez a Hungaroringre.
Emellett a WestEndnél tavalyhoz hasonlóan ismét egy Aston Martint láthat az arra tévedő járókelő: a csapatot szponzoráló Peroni Nastro Azzurro 0.0% „Il Pitstop” névre hallgató roadshow-jának ugyanis újfent állomása Budapest is, amelynek keretében a Magyar Nagydíj hetén a belvárosba viszik a bokszutcai garázsélményt. Akárcsak 2022-ben (a fotó is még tavaly készült), ezúttal is kiállítják az AMR23-as versenygép mását, emellett az érdeklődők csapatrádiós beszélgetésekbe is belehallgathatnak a helyszínen. Az Il Pitstop július 17-től 23-ig látogatható a WestEnd bejáratánál.
Ilyen lesz a kísérleti időmérő az F1-es Magyar Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/36097
Eredetileg Imolában debütált volna a gumik szempontjából egy csavarral megspékelt kísérleti kvalifikáció, ám az áradások miatt törölték az Emilia-romagnai Nagydíjat, így pedig végül a Hungaroringen láthatjuk először az újítást. Mint azt a Pirelli közleményében Mario Isola motorsportfőnök is elmondta, ennek lényege, hogy a Q1-ben kötelezően a kemény, a Q2-ben a közepes, a Q3-ban pedig a lágy keverékű abroncsokat kell használniuk a pilótáknak. A show megfűszerezése mellett ennek takarékossági okai is vannak, hiszen így a szokásos 13 helyett csak 11 szett gumit visz a Magyar Nagydíjra a Pirelli. A kísérleti időmérő tehát nálunk debütál és Monzában is láthatjuk majd, az itteni tapasztalatok alapján dönt majd arról az F1, hogy 2024-ben sűrűbben alkalmazzák-e a rendszert.
Más téren is újít viszont a Pirelli a Magyar Nagydíjra, ugyanis a 2022-es versenyhez képest lágyabb gumikiosztást választott: konkrétan a három legpuhább, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös opciót szállítja a Hungaroringre. Pedig Isola is kiemelte, hogy a rendszerint magas hőmérséklet és a sok kanyar megterheli az abroncsokat, hiszen a lassú tempó miatt Monacóhoz hasonló leszorítóerő-mennyiségű beállításokat választanak a csapatok. „A sok lassú kanyar révén az egyik kulcstényező a jó teljesítményhez a kigyorsítási tapadás, a legnagyobb kockázata pedig a gumik túlmelegítésének van. Általában ez a verseny a stratégiáról és a gumikopásról szól” – fogalmazott Isola. A közlemény szerint a legtöbbször a kétkiállásos taktika a preferált a Hungaroringen, bár tavaly a többség három kiállást teljesített a VSC- és a biztonsági autós fázis révén, s az összes keveréket használták is.
fotó: DPPI
Újra édesapa lett Kevin Magnussen
https://formula.hu/parc-ferme/36096
A Haas F1-es pilótája Instagramon tudatta a követőivel, hogy néhány nappal a Magyar Nagydíj előtt megszületett a második kislánya. „Laura mostantól nővér. Üdv a világon, Agnes, imádunk!” – írta a fotók mellé Magnussen. A dán versenyző 2019-ben házasodott össze Louise Gjoruppal, és 2021-ben született az első lányuk, Laura – mostantól viszont kétszeres apukának mondhatja magát Magnussen.
Átalakított oldaldobozt hoz az F1-es Magyar Nagydíjra a Red Bull?
https://formula.hu/parc-ferme/36094
Folyamatos a fejlesztési verseny a teljes Formula-1-es mezőnyben, s a nyári szünet előtti utolsó futamokon sincs leállás: mint arról írtunk, a McLaren és az Alpine is újításokkal készül többek között a Hungaroringre is. Az Auto Motor und Sport információi szerint ráadásul ugyanez elmondható a szezont eddig domináló és az összes versenyt megnyerő Red Bullról is, amely eddig főként a részleteket finomhangolta az RB19-esén, Bakuban állt elő egyedül komolyabb fejlesztésekkel. Az AMuS viszont úgy tudja, a Magyar Nagydíjon érkezik egy „szabad szemmel is jól látható” újítás a Red Bullhoz, egész pontosan annak karosszériájához: a híresztelések szerint az oldaldoboz alakulhat át jól láthatóan. A portál szerint a fejlesztést elsősorban az Aston Martin mély alávágású oldalszekrénye ihlethette. Ami pedig rossz hír az üldözőknek, hogy állítólag nagyságrendileg két tizedmásodperces javulást várnak az új csomagtól.
NASCAR: Martin Truex Jr. számára szerencsenap lett a hétfő
https://formula.hu/parc-ferme/36095
Úgy látszik, ha idén hétfőre kell eltolni egy futamot az időjárás viszontagságai miatt, az a 19-es autó pilótájának jelent mázlit. A NASCAR Cup Series 2017-es bajnoka ugyanis idén már megnyert egy olyan versenyt, amelyet egy nappal elhalasztottak az esőzések miatt. Legutóbb Doverben, most pedig a New Hampshire Motor Speedwayen látta meg elsőként a kockás zászlót. A rutinos versenyző egyébként a kvalifikáción sem ment rosszul, ahogyan a csapattársa, Christopher Bell sem, így a Joe Gibbs Racing két autója bérelte ki az első sort vasárnapra, ám ekkor az időjárás közbeszólt. A futamot néhány órával a kezdés előtt elhalasztották, végül magyar idő szerint hétfőn 18 órára tették a kezdést.
A verseny végig száraz körülmények között zajlott és főként Truex Jr. dominanciájáról szólt, mivel az első két szakaszt is vezető pozcióban zárta, majd a futamot úgy nyerte meg, hogy a 301 körből 254-et az élen töltött. Ennek tükrében kissé talán meglepetés, hogy mindössze 0.396 másodperces előnnyel ért célba a második helyezett Joey Logano előtt, ebben azonban a Team Penske pilótájának kiváló tempója mellett vastagon benne voltak a sárga zászlós szakaszok, amelyekből jutott néhány erre a fordulóra is. Aric Almirola például egy rosszul rögzített kerék miatt került a falba, de ugyanígy járt egy fékhibából fakadóan Noah Gragson is, míg az élről rajtoló Bell saját hibából csapta oda autóját. Truex Jr. és Logano mögött végül Kyle Larson zárt a harmadik helyen, aki a 15. helyről kapaszkodott fel idáig, de büszke lehet magára a 13. pozícióból induló Kevin Harvick is, akit a negyedikként intettek le, a legjobb ötöt pedig Brad Keselowski zárta.
A folytatás a Pocono Racewayen következik július 23-án.
Lundgaard első győzelme, Palou felzárkózása – a torontói IndyCar-futam fő momentumai videón
https://formula.hu/parc-ferme/36093
A hétvégén Torontóba, Kanadába látogatott az IndyCar mezőnye, ahol az utcai pályán Christian Lundgaard bizonyult a legjobbnak: a pole-ból indulva szerezte meg karrierje első győzelmét a szériában a Rahal Letterman Lanigan Racing dán pilótája. A verseny másik fő sztárja pedig (ismét) Alex Palou volt, aki egy gyengén sikerült kvalifikáció után a 15. helyről zárkózott fel a második pozícióba, tette mindezt ráadásul sérült szárnnyal, aminek köszönhetően a spanyol előnye már 117 pontra rúg a bajnoki tabellán.
A vasárnapi futam legfontosabb pillanatai a videós összefoglalóban:
Rosberg szerint Perezen múlhat a tökéletes szezon
https://formula.hu/parc-ferme/36092
Még a szezonnyitó hétvégén dobta be azt a kérdést George Russell, ami azóta is foglalkoztatja az F1-rajongók sokaságát: megnyerheti-e az összes idei futamot a Red Bull? Ahogy féltávhoz közeledve továbbra sem zárt senki más egyetlen nagydíjat sem az élen az energiaitalosokon kívül, egyre többször merül fel: vajon tényleg sikerülhet? Nos, az F1 előző domináns csapatával, a Mercedesszel világbajnoki címet és bajnoki ezüstérmeket nyerő Nico Rosberg nem biztos benne, hogy sikerülhet:
„Bár úgy tűnik, hogy képesek rá, de az a probléma, hogy jelenleg csak az egyik versenyzőjük tud nyerni, Perez voltaképpen mindig hátrébb van, problémákkal és nehézségekkel küzdve. Így aztán ez egy másik helyzet…” – mondta a német, aki szerint az idei év különlegességét a második helyért zajló küzdelem adja: „Egyesek azt mondják, hogy egy kiemelkedően domináns csapat nem jó az F1 számára, de ez nincs mindig így. Az előző verseny óta például a két McLaren is ott van a dobogóesélyesek között, és ez az igazán szórakoztató az idei szezonban: sosem tudhatod, ki vagy melyik csapat lesz a második.”
Odaszúrt a Haasnak a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/36091
Az elmúlt hétvégén Goodwoodban, a 30. alkalommal megrendezett Sebességfesztiválon Mick Schumacher is autóba ült, és megjáratta édesapja, Michael Schumacher 2011-es Mercedesét, a W02-t. Emellett a német a csapat 2021-es versenygépét is használta, sőt, mindkét autóval elkezdett „fánkozni” is. Ennek kapcsán a Mercedes ennyit tett közzé egy kép kíséretében a Twitteren:
„Rendben, Mick, most már csinálhatod a fánkokat.”
Emlékezhetünk rá, hogy utolsó Haasnál töltött versenyén, a futamot követően Schumacher hasonlóan szeretett volna a közönségtől elbúcsúzni, azonban a csapat rászólt a fülére, hogy ne tegye.
Egy kis ízelítő videó a német hétvégéjéről:
A @fosgoodwood run for the ages with @SchumacherMick. pic.twitter.com/BWysryhONd
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 16, 2023
Július 17-én Jules Bianchira emlékszik a Formula-1 világa
https://formula.hu/parc-ferme/36090
Nyolc évvel ezelőtt, 2015-ben rázta meg a Formula-1-et a 25 éves francia tehetség halálhíre, aki kilenc hónapon át küzdött a Japán Nagydíjon elszenvedett végzetes sérülésekkel. Azóta sem telik el év, amikor ne jutna eszünkbe ezen a napon, milyen tragikusan rövid pályafutás jutott csak a jövő Ferrari-pilótájának tartott Jules Bianchinak.
Never forgotten. Jules, we miss you dearly pic.twitter.com/UyoxFs58v2
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 17, 2023
Along with the whole F1 family, we remember Jules Bianchi today and every day pic.twitter.com/9p4UlkGcIC
— Formula 1 (@F1) July 17, 2023
A győztes trófea: Ez a herendi műremek jár a Magyar Nagydíj győztesének idén
https://formula.hu/parc-ferme/36089
A tradíciónak megfelelően a Herendi Porcelánmanufaktúra egyedi tervezésű, kézzel készített műalkotásait vehetik készhez a hétvégi Magyar Nagydíj dobogósai. A három trófeát, valamint a nyertes konstruktőrnek járó dísztálat a Hungaroringen tartott sajtótájékoztatón mutatták be a nyilvánosságnak.
A Herendi Porcelánmanufaktúra ezt írja a díjakról: „A vázák neoklasszicista stílusúak, formájuk az ókori vázák alakját követik. Tükrükben a Hungaroring pálya sziluettje vehető ki. Az innovációt a minden évben megújuló dekoráció adja. Idén a választás egy különleges, mesterfestők által készíthető mintára esett.”
„Ez a minta az „ezervirágos” – milles fleures – dekor, amely brokátszerűen szövi át a hófehéren ragyogó porcelánfelületet. A virágzó ágak kusza szövevényében helyezkedik el a röptében ábrázolt paradicsommadár, amely a légies könnyedségre, a repülésre és a gyorsaságra utal. A minta eredete a 19. századra vezethető vissza, színe pedig egyedi herendi purpur. Nemesfémmel, 18 karátos matt arannyal díszített. Ebben a színvilágban ez a kivitel kizárólag a legjobb Formula 1-es pilótáknak és csapatoknak, illetve a főszponzor tiszteletére készült. A konstruktőri Herendi dísztál esetében ez a mívesség tovább nemesedik a tál szélén látható áttört szegéllyel, amely porceláncsipke egy speciális herendi porcelán készítési technika.”
A nagyok közt is megszerezte első GT-győzelmét Rossi, hazai pályán
https://formula.hu/parc-ferme/36088
Nagy hétvégéje volt Misanóban a kilencszeres MotoGP-világbajnok Valentino Rossinak, aki 2022-ben váltott autóversenyzésre a GT World Challenge Europe Sprint Cup sorozatban. A Doktor és csapattársa, a DTM-ből is ismert Maxime Martin a szezon második fordulójának első futamát még nyolcadikként zárta a WRT BMW-jével, de a vasárnap már az ő napjuknak bizonyult.
Martin a harmadik rajtkockából rajtolt, a párost pedig segítette a testvérautó balszerencséje, Dries Vanthoor és Charles Weerts egy rossz bokszkiállás következtében veszítette el a vezetést. Lucas Légeret a Comtoyou Racing Audijával üldözőbe vette Rossit, de az olasz eddigi legösszeszedettebb versenyén erős tempót diktált és leszakította az üldözőt.
Rossi első győzelmét szerezte a sorozatban – miután az előző fordulón, Brands Hatchben a dobogón debütált. Nem ez volt az első győzelem GT-autóban, hiszen Rossi a 24 órás hétvégéjén a kevésbé rangos Le Mans Cupban a pódium tetejére állt (ott Jerome Policand társaként) – de Misanóban ő maga is úgy nyilatkozott, ez a siker számít igazán, hiszen most a fő bajnokságban, rendkívül gyors versenyzők ellenében tudott nyerni.
Ráadásul a BMW számára is különleges eredménynek bizonyult ez a győzelem, a bajor márka 2015 óta először zárt első pozícióban a sorozatban.
Fotó: SRO
Csak hárman dobtak nagyobbat újoncként Piastrinál
https://formula.hu/parc-ferme/36087
Legalábbis a jelenlegi mezőnyből… Oscar Piastri a Brit Nagydíjon szerzett negyedik helyével természetesen rövidke F1-es karrierje eddigi legjobb eredményét érte el, ezzel a jelenlegi mezőny 20 tagja között a hetedik pilóta lett, aki újoncévében az első négy között tud zárni egy futamot. Az alábbi táblázatban azt láthatjuk, hogy a 20 pilótának mi volt a legjobb eredménye első szezonjában.
Fontos persze megjegyezni, hogy ez nem több puszta érdekességnél, hiszen míg a felsoroltak közül néhányan kimondottan versenyképes autóval mutatkoztak be, addig például Alonsónak a Minardival, Oconnak a Manorral vagy Ricciardónak a HRT-vel nem volt esélye érdemi eredmény elérésére – és persze voltak olyanok is, mint például Pierre Gasly, akinek beugróként csak néhány versenyt jelentett az első szezon.
1. |
Lewis Hamilton |
2. |
Kevin Magnussen |
3. |
Lance Stroll |
4. |
Oscar Piastri |
|
Max Verstappen |
|
Yuki Tsunoda |
|
Alexander Albon |
6. |
Lando Norris |
|
Nico Hülkenberg |
|
Charles Leclerc |
7. |
Sergio Perez |
|
Carlos Sainz |
8. |
Zhou Guanyu |
|
Valtteri Bottas |
10. |
Fernando Alonso |
11. |
Logan Sargeant |
|
George Russell |
12. |
Esteban Ocon |
|
Pierre Gasly |
18. |
Daniel Ricciardo |
Sainz Hamilton vagy Verstappen csapattársa lenne?
https://formula.hu/parc-ferme/36086
Az Express című brit lap arról kérdezte a Ferrari spanyol versenyzőjét, Carlos Sainzot, hogy szíve szerint inkább Lewis Hamiltont vagy Max Verstappent szeretné csapattársnak maga mellé – a kérdés persze erősen hipotetikus, hiszen olyan forgatókönyvet nem nagyon látni jelenleg, amely szerint a holland mellé kerülne, s a Leclerc és Hamilton helycseréjéről szóló pletykák is elcsendesedtek már.
„Már voltam Max csapattársa, szóval tudom, hogy jól kijönnénk egymással, és jó lenne a kapcsolatunk” – utalt vissza Sainz a Toro Rossónál töltött bő egy évre, mely addig tartott, amíg Verstappent fel nem vitték a Red Bullhoz. A spanyol így folytatta: „Lewis viszont sosem volt a csapattársam, és azt hiszem, hogy ha egy hétszeres világbajnok oldalán versenyzel, az csak jó lehet a karrierednek, és valószínűleg tanulsz is tőle. Szóval talán, csak annak érdekében, hogy kipróbáljak valami mást, Lewist választanám.”
„De hogy őszinte legyek, ez nem fontos. Bárki lesz a csapattársam, örömmel fogadom.”
Megtanította steaket készíteni: ő Piastri nagy szerelme
https://formula.hu/parc-ferme/36085
Ne maradjunk bulvár nélkül ezen a vasárnapon: más pilótabarátnőkkel és -feleségekkel szemben Oscar Piastri párját nagyon ritkán pillanathatja meg a nagyközönség, de most kivételt tett a fiatal ausztrál, hiszen a wimbledoni teniszbajnokságra kilátogatva egy közös fotót tett közzé kedvesével, Lily Zneimerrel.
Az ifjú hölgy először tavaly jelent meg a nyilvánosság előtt Piastri oldalán, s eddig jóformán semmit nem lehetett tudni róla – ez most is csak minimálisan változott, de legalább az kiderült, hogy immár négy és fél éve együtt vannak, azaz már első, még a Formula Renault Európa-kupában szerzett bajnoki címénél is ott volt már mellette a fiatal hölgy, valamint az is, hogy megpróbálja kicsit elterelni a figyelmét a „munkáról”, legutóbb például élete első steakjét készítette el biztatására a McLaren versenyzője.
Sztrájk: Leállt az F1-es film forgatása
https://formula.hu/parc-ferme/36084
A Brit Nagydíj egyik szenzációja volt, hogy megkezdődtek az Apex munkacímen ismert F1-es film versenyhétvégi munkálatai, aminek külön podcastadást is szenteltünk. Sajnos azonban az élet közbeszólt, és a munkát bizonytalan időre felfüggesztették, mivel a színészeket tömörítő SAG-AFTRA szervezet sztrájkba kezdett a mesterséges intelligencia felhasználásával kapcsolatos viták miatt.
Ez pedig a Joseph Kosinski által rendezett filmet is érinti, hiszen a produkció több tagja, többek között Brad Pitt is tagja a sztrájkot hirdető szervezetnek. Egy forrás a következőképp nyilatkozott az NBS Newsnak: „A munkálatok egyelőre teljesen leálltak. Brad nagyon élvezte a forgatást, de egyúttal nagyon lojális tagja a szervezetnek.”
Norris lehet Verstappen kihívója?
https://formula.hu/parc-ferme/36083
Lando Norris édesapja, Adam az F1 Nation című podcastben sok más mellett arról is beszélt, hogy fia a Brit Nagydíjon, melyet végül a második helyen fejezett be, miért nem védekezett keményebben, amikor Max Verstappen megtámadta őt a vezetésért: „Lando tudta, hogy nem maradhat az élen, és a lehető legjobb versenyt akarta futni ahelyett, hogy az idejét vesztegeti és tönkreteszi az abroncsait. A második hely remek, és idén rámegyünk majd az első helyre is a megfelelő helyen és időben.”
A büszke édesapa emellett azt is kiemelte, hogy szerinte a fia döntheti meg Verstappen egyeduralmát: „Már nagyon fiatalon látszottak a tehetsége jelei, mindig gyors volt, döbbenetesen gyors, szóval fel tudja majd venni a versenyt Maxszal. Sőt, szerintem ő az, aki le tudja győzni Maxot.”