
Más szóval, az akkumulátor még két évtized után is megtartja erőforrásainak körülbelül kétharmadát.
Korábban, 2015-ben az olyan piacvezetők, mint a Nissan Leaf vagy a Volkswagen e-Golf legfeljebb 150 kilométert tettek meg egyetlen töltéssel. Enyhe kapacitásvesztés – és az ilyen autók szinte használhatatlanná váltak hosszú utakon.
Most teljesen más a helyzet. Például a Hyundai Ioniq 5 könnyen megtehet több mint 500 kilométert. Még 20 év elteltével is, mérsékelt romlás mellett a hatótávolság körülbelül 320 kilométer marad – és ez elég a mindennapi utazásokhoz.
Az elektromos járművek tulajdonosai már régóta tudják, hogyan kell gondoskodni az akkumulátorról:
- NMC és NCM (nikkel-mangán-kobalt) akkumulátorok esetében jobb, ha a töltést 20-80 százalék között tartja;
- Az LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorok nem olyan érzékenyek, de a napi 100 százalékos töltés még mindig nem jó ötlet;
- A gyors töltés nem szörnyű, ha nem majdnem lemerült vagy majdnem teli akkumulátorral végzi;
- A modern elektromos autók már rendelkeznek folyadékhűtéssel és akkumulátor-előkészítéssel a töltéshez, ami jelentősen csökkenti a kopást.
Meghibásodások szinte soha nem fordulnak elő
Az elmúlt 10 évben az akkumulátorok kevesebb mint 0,5 százaléka hibásodott meg. Ez elhanyagolható. Különösen, ha emlékszünk, mennyi türelem és pénz kell egy 10+ éves benzines autó karbantartásához.
A lényeg egyszerű: a modern akkumulátorok megbízhatóak. Tovább élnek, mint a legtöbb ember tartja autóját. Az elektromos autó még sok év után sem válik sütőtökké, hanem továbbra is ellátja feladatát – kényelmesen és benzinszag nélkül vezet – írja a Pravda.