Egyszerre negyvenegy amerikai állam perelte be a Metát

A per központi állítása, hogy a Meta üzleti modellje a fiatalok figyelmének minél hosszabb lekötésén alapul, ezt a célt pedig akkor is el kívánja érni a vállalat, amennyiben a praktikái bizonyítottan káros hatással vannak a Facebookot és az Instagramot használó fiatalokra – írták.

A Meta ártalmas és pszichológiailag manipulatív termékfunkciókat tervezett és tett elérhetővé annak érdekében, hogy a fiatal felhasználók kompulzívan és minél hosszabb időn keresztül használják a platformot. Eközben a vállalat hamisan arról biztosította a nyilvánosságot, hogy a funkciói biztonságosak és megfelelőek a fiatal felhasználók számára” – áll a perindítványban.

A Meta tagadja a vádakat, állítása szerint mára harmincnál is több eszközt tett elérhetővé a szolgáltatásaiban a tizenévesek és a családjaik támogatása érdekében. Rendkívül csalódott, hogy az ügyészek a konstruktív együttműködés helyett a pereskedés útjára léptek – írták.