Schumacher mérnökeként kezdte, ma már F1-es csapatfőnök

Christian Horner azonnali elmozdítása a Red Bull testvércsapatát, a Racing Bullst sem hagyta érintetlenül. Miután a bikás márka a B-gárda eddigi főnökét, Laurent Mekiest ültette a 20 év után elküldött brit helyére, Faenzában is változások történtek. Új csapatfőnöküknek az eddigi versenyigazgatót, Alan Permane-t nevezték ki.

Az F1-ben 1989-ben a Benetton szerelőjeként bemutatkozó Permane bevallása szerint sosem törekedett arra, hogy csapatfőnök legyen az F1-ben, és a mostani fejlemények őt is váratlanul érték.

„Vegyesen reagáltam a hírre: kicsit sokkolt, kicsit büszkévé tett. Elképesztő, hogy úgy érzik, képes vagyok ennek a csapatnak az irányítására. Nagyon hálás vagyok a Red Bull ausztriai vezetőinek, Oliver Mintzlaffnak és Helmut Markónak, és természetesen Laurent-nak is, hogy engem ajánlott előléptetésre, mert ő is hisz bennem. Ez egy nagy hét volt” – mondta az Autosportnak az előléptetése óta először nyilatkozó Permane.

Kinevezésével immáron két olyan csapatfőnöke van a Forma–1-nek, akik a 90-es évek Benettonjánál, a fiatal Michael Schumacher mellett kezdték a pályafutásukat. Tavasszal Permane régi jó barátja, Joanathan Wheatley vette át a Sauber csapatának irányítását. Wheatley a közösségi oldalán egy 1995-ös közös fotóval emlékezett meg arról, milyen messzire jutottak a Benettontól. „Hosszú utat jártunk be” – írta a brit a fénykép mellé, amin éppen Schumacher második bajnoki címét ünneplik koccintással.

„Együtt nőttünk fel. Mindketten Michael autóján dolgoztunk. Akkoriban én elektronikai mérnök voltam, Jonathan pedig a második számú szerelő. Onnan indult a barátságunk. Sok éven át együtt dolgoztunk a Benettonnál, aztán a Renault-nál, majd ő a Red Bullhoz ment, és most az Audinál van” – tekintett vissza Permane a közös útra.

Kiemelte, a Red Bullt éppen ezen lehetőségért elhagyó Wheatleyvel ellentétben neki sosem voltak csapatfőnöki ambíciói. „Őszintén szólva nem. Én sokkal inkább technikusi vagy sportos figura voltam. De most, hogy megtörtént, élvezem. Nagy kihívás lesz ez számomra, amit már nagyon várok” – fogalmazott.

Permane 2023-ban hagyta el Enstone-t, ahol addig sportigazgatóként dolgozott. A Red Bull egyből lecsapott rá, és 2024-ben hasonló szerepkörben, versenyigazgatóként kezdte meg a munkát Peter Bayer ügyvezető igazgató és Laurent Mekies csapatfőnök beosztottjaként. Nagy változásra a csapaton belül nem számít. „A terv az, hogy minden marad úgy, ahogy van. Laurent és Peter fantasztikus munkát végzett az elmúlt tizennyolc hónapban, aminek köszönhetően versenyképesebbé váltunk. A terv, hogy megyünk tovább így, és ezen az úton tartjuk a csapatot. Ez egy nagyszerű csapat. Tudom, hogy a Red Bull vezetői rendkívül elégedettek a csapat jelenlegi működésével és a versenyképességünkkel. A cél, hogy a középmezőny élén legyünk. Mindenképpen harcban vagyunk, és ez így is marad az év hátralévő részében.”

„Ami engem illet, nekem most többet kell majd utaznom. Főleg Milton Keynesben vagyok. Versenyigazgatóként voltam valamennyit Olaszországban, de nem kétséges, hogy most jobban fel kell osztanom az időmet a két gyár között. Talán most többet kell Faenzában lennem, mert ott van a csapat nagyobb része” – bocsátotta előre Permane.

Kiemelte, bár sportigazgatóként már jól ismeri a munka egy részét, nem becsüli alá a rá váró kihívást. „Sportigazgatóként megvan a megfelelő alapom. Ez persze egy sokkal nagyobb feladat. Sportigazgatóként egy hatvan-hetven fős csapatot irányítasz, részt veszel az FIA bizottsági ülésein, együtt dolgozol az FIA-val, a bírókkal, foglalkozol a büntetésekkel, az óvásokkal és hasonlókkal.”

„Nagyon jó alapokkal rendelkezem ezen feladatkör átvételéhez, de ez természetesen nagyobb feladat. Lesznek új dolgok, de nagyon is készen állok erre, és hiszem, hogy jó munkát fogok végezni.”

A kérdésre, az ő helyét ki veszi át versenyigazgatóként, tisztázta: nem lesz kimondott utódja. Eddigi feladatkörének egy része a vezető versenymérnök Mattia Spinire hárul majd, míg ő Mekiesnél jobban bele fog folyni a technikai részleg munkájába. „Nem töltjük be ezt a pozíciót, egyelőre nem lesz változás. Mattia feljebb lép. Ő egy kiváló vezető versenymérnök, aki a folytatásban több munkát kap. Képes is erre. Én többet foglalkozom majd a munka ezen részével, mint Laurent, legalábbis eleinte, csak hogy sima legyen az átállás. De nem aggódom emiatt. A versenycsapat Milton Keynesben és Faenzában is nagyon erős”- írta meg az m4sport.

Írja a Magyar HÍrlap