
Alig néhány nappal az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtja előtt, július 7-én, egy óránkénti 130 kilométeres széllökésekkel érkező vihar komoly károkat okozott több balatoni hajóban. Az ítéletidő több
legendás liberát, így a Raffica, a Lisa, a Principessa és a René Raffica nevű vitorlást is versenyképtelenné tette.
Utóbbi története különösen figyelemre méltó. A mindössze 17 éves Király Dávid vezette, tizenhárom fiatalból álló csapat két éve, jelképes egy eurós összegért vásárolta meg a használaton kívüli hajót, amelyet családtagok és barátok segítségével, saját kezűleg újítottak fel. A csapat a második Kékszalagjára készült, amikor a viharban a hajó árbóca több darabra tört, eltört a tőkesúlya és a hajótest is megsérült.
Nagyon nehezen fogadta a kollektíva, hogy oda a Kékszalag. A két kezünkkel építettük a hajót, minden darabjához emlékek kötnek. De van időnk, nincs számunkra lehetetlen – újra versenyezni fogunk vele – mondta Király Dávid a vihar után. A fiatalok elszántságát mutatta, hogy a René Raffica és a Raffica csapata összeállt, és egy másik, üzemen kívüli hajóval végül rajthoz álltak a Kékszalagon. A versenyük azonban egy újabb árbóctörés miatt a Kenesei-öbölben véget ért, de a fiatalokat ez sem törte meg.
Kitartásukat látva a Kékszalagon második helyezett RSM Hungary Sail Racing csapata egy támogatási alap létrehozását kezdeményezte a sérült hajók helyreállítására.
Ezek a hajók a balatoni vitorlázás ikonikus egységei. Nélkülük a Kékszalag sem ugyanaz. A René csapata pedig kiváló példa arra, hogyan tud a fiatal generáció belépni a nagyhajós vitorlázás világába – a vitorlázás fegyelemre, elköteleződésre és csapatmunkára nevel. Amit ezek a fiatalok tesznek, az túlmutat egy sportteljesítményen. Ezért tartjuk rendkívül fontosnak, hogy minél előbb újra vízre szállhassanak – mondta Kalocsai Zsolt, az RSM Hungary Sail Racing csapat vezetője.
A kezdeményezéshez a Kékszalag-győztes és rekorder MLS Raiffeisen Fifty-fifty, a Magyar Vitorlás Szövetség és a Kékszalag fő támogatói is csatlakoztak. A René Raffica Alapba három nap alatt több mint 6 millió forint gyűlt össze.
Példaértékű, ahogy ezek a fiatalok felújították a hajót, és versenyzeni kezdtek, ahogy az is, hogy a viharkár után sem adták fel. Ezért fontos most, hogy a vitorlás társadalom is összefogjon. Amit az RSM Hungary Sail Racing csapata a Magyar Vitorlás Szövetség segítségével elindított, megmutatja, milyen erős és társadalmilag példamutató a közösségünk. Jó látni, hogy a dobogós, rivális versenycsapatok, együttes erővel álltak az ügy mögé. Csakúgy a Kékszalag fő támogatói, a Raiffeisen Bank, a Magyar Telekom, az Audi Magyarország és a KPMG is azonnal a kezdeményezés mellé állt– mondta Gellér
László, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke.
Az alapba befolyó összeg negyven százalékát a René Raffica csapata kapja, a fennmaradó rész pedig egyenlő arányban oszlik meg a többi sérült libera – a Raffica, a Lisa és a Principessa – helyreállítási költségei között. Az alapból a viharkárokhoz közvetlenül kapcsolódó alkatrészek, anyagok beszerzése és munkadíjak finanszírozhatók.
A támogatási alap július 31-ig nyitva áll a további felajánlások előtt. A felajánlásokat a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) elkülönített számlán kezeli. Miután az MVSZ kiemelten közhasznú szervezet, így a támogatások az adóalapból leírhatók.
Írja a Magyar HÍrlap