A Google elismerte a kudarcot

A vállalkozó, aki a Google anyavállalatának, az Alphabet Inc.-nek az elnöke volt, azt mondta, hogy nem sok mindent tudott, amikor a Google Glass fejlesztését vezette. Ez az egyik oka annak, hogy a márka első okosszemüvege kudarcot vallott a piacon. Brin azt mondta, nem érti, hogyan lehetne olcsóbbá tenni őket a fogyasztók számára, és nem érti az elektronikai ellátási láncot.

A Google társalapítója elmondta, hogy nagy rajongója a viselhető kütyüknek, és nagyon örül annak, hogy ez a szegmens jelenleg gyors ütemben fejlődik. Szergej Brin a mesterséges intelligenciát (MI) nevezte meg az okosszemüvegek iránti új érdeklődés fő okának. Szerinte a mesterséges intelligencia technológiái jelentősen javítják a viselhető eszközök képességeit.

Az 51 éves Brin azt is hangsúlyozta, hogy az informatikusoknak és a vizionáriusoknak nem szabad korán nyugdíjba vonulniuk, mert „a mesterséges intelligencián kellene dolgozniuk”. A vállalkozó elmondta, hogy ő maga is ténylegesen visszatért a munkába, és a Google Gemini neurális hálózati projektjén dolgozik.

A Google Glass 2014-ben lépett piacra. Az első okosszemüvegek nem keltek el, de népszerűvé váltak a vállalati szektorban.

Április elején a Google bemutatta az okosszemüveg prototípusát, amely szinkrontolmács funkcióval rendelkezik. A kütyü kamerával, két kis kijelzővel rendelkezik, és képes valós időben lefordítani a beszélgetőpartner idegen beszédét.